Asics opent grootste winkel in Londen

Asics opent grootste winkel in Londen
Shutterstock

Sportmerk Asics heeft in Londen een nieuwe flagshipstore geopend: meteen de grootste winkel van het merk ter wereld. De nieuwe winkel in Regent Street brengt voor het eerste de vier verschillende labels van het merk samen.

Gratis sapjes

Bezoekers van de winkel zullen er op de winkeloppervlakte van 840 m², verdeeld over drie verdiepingen, de collecties vinden van de labels Asics, Asics Tiger, Onitsuke Tiger en Haglöfs. Het is tevens de eerste winkel waar Asics Motion ID wordt gebruikt, schoenen die de houding en de druk tijdens het lopen meten, om zo serieuze lopers meer informatie te geven over de beste schoen voor hun loopstijl. Daarnaast beschikt de winkel ook over een gratis sapjesbar.

 

De flagshipstore in Londen moet alvast de eerste in een reeks worden. Asics wil de komende tijd ook in andere grote steden nog winkels openen waar de vier labels van het merk te vinden zullen zijn.

 

Eind vorig jaar opende het Japanse merk in Brussel in wereldprimeur ook al een nieuw winkelconcept, waar meer informatie wordt gegeven aan sporters en er ook regelmatig workshops worden georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top