Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Het Britse Asos heeft in de vier maanden tot 30 juni een sterke groei kunnen laten optekenen. Daarnaast lijkt het ook te profiteren van de Brexit: die zorgt voor een zwakkere pond, waardoor de internationale verkoop aantrekt.

Minder impact wisselkoerseffecten

De omzet van Asos groeide in de voorbije vier maanden met 30% naar 500,5 miljoen pond (600 miljoen euro). De buitenlandse verkopen gingen met 31% de hoogte in, terwijl er in het thuisland sprake was van een groei van 28%. In de Verenigde Staten groeide de omzet zelfs met 45%.

 

De resultaten van Asos omvatten maar één week na het referendum rond de Brexit, maar analisten zeggen toch al duidelijk signalen te zien dat Asos daarvan weet te profiteren. Door de lagere stand van het pond is de impact van de wisselkoerseffecten immers een pak lager dan voorheen op de 59% van zijn omzet die Asos uit andere landen haalt.

 

“We verwachten nu een omzetgroei tussen 20 en 25% voor het hele jaar”, liet CEO Nick Beighton alvast verstaan. In april besloot Asos nog om zijn Chinese webshop te sluiten na tegenvallende resultaten. De webshop werd in 2013 geopend, maar slaagde er nooit in om winst te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top