Asos blijft flink groeien en dankt Brexit | RetailDetail

Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Het Britse Asos heeft in de vier maanden tot 30 juni een sterke groei kunnen laten optekenen. Daarnaast lijkt het ook te profiteren van de Brexit: die zorgt voor een zwakkere pond, waardoor de internationale verkoop aantrekt.

Minder impact wisselkoerseffecten

De omzet van Asos groeide in de voorbije vier maanden met 30% naar 500,5 miljoen pond (600 miljoen euro). De buitenlandse verkopen gingen met 31% de hoogte in, terwijl er in het thuisland sprake was van een groei van 28%. In de Verenigde Staten groeide de omzet zelfs met 45%.

 

De resultaten van Asos omvatten maar één week na het referendum rond de Brexit, maar analisten zeggen toch al duidelijk signalen te zien dat Asos daarvan weet te profiteren. Door de lagere stand van het pond is de impact van de wisselkoerseffecten immers een pak lager dan voorheen op de 59% van zijn omzet die Asos uit andere landen haalt.

 

“We verwachten nu een omzetgroei tussen 20 en 25% voor het hele jaar”, liet CEO Nick Beighton alvast verstaan. In april besloot Asos nog om zijn Chinese webshop te sluiten na tegenvallende resultaten. De webshop werd in 2013 geopend, maar slaagde er nooit in om winst te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.