Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Het Britse Asos heeft in de vier maanden tot 30 juni een sterke groei kunnen laten optekenen. Daarnaast lijkt het ook te profiteren van de Brexit: die zorgt voor een zwakkere pond, waardoor de internationale verkoop aantrekt.

Minder impact wisselkoerseffecten

De omzet van Asos groeide in de voorbije vier maanden met 30% naar 500,5 miljoen pond (600 miljoen euro). De buitenlandse verkopen gingen met 31% de hoogte in, terwijl er in het thuisland sprake was van een groei van 28%. In de Verenigde Staten groeide de omzet zelfs met 45%.

 

De resultaten van Asos omvatten maar één week na het referendum rond de Brexit, maar analisten zeggen toch al duidelijk signalen te zien dat Asos daarvan weet te profiteren. Door de lagere stand van het pond is de impact van de wisselkoerseffecten immers een pak lager dan voorheen op de 59% van zijn omzet die Asos uit andere landen haalt.

 

“We verwachten nu een omzetgroei tussen 20 en 25% voor het hele jaar”, liet CEO Nick Beighton alvast verstaan. In april besloot Asos nog om zijn Chinese webshop te sluiten na tegenvallende resultaten. De webshop werd in 2013 geopend, maar slaagde er nooit in om winst te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top