Asos groeit sterk in buitenland | RetailDetail

Asos groeit sterk in buitenland

Asos groeit sterk in buitenland

De Britse kledingwebshop Asos is in het vierde kwartaal fors gegroeid op het Europese vasteland en in de Verenigde Staten. Ook in het Verenigd Koninkrijk was er nog een sterke groei, waarbij de nieuwe strategie met lagere prijzen zijn vruchten afwerpt.

Grootste groei in VS

De totale omzet van Asos groeide in het vierde kwartaal met 36% van 457,1 naar 621,3 miljoen pond (710 miljoen euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 18% naar 244 miljoen pond (280 miljoen euro), terwijl de internationale omzet met maar liefst 52% de hoogte in schoot naar 361,7 miljoen pond (415 miljoen euro). Vooral in de Verenigde Staten maakte Asos een flinke stap voorwaarts, met een omzetstijging van 66%. In Europa was er sprake van een groei met 49%.

 

Die cijfers zijn ook zichtbaar in het aantal actieve klanten, dat met 25% steeg. Daarnaast steeg de gemiddelde waarde van een bestelling met 2% en groeide de orderfrequentie met 6%. In totaal werden er 15,5 miljoen orders verzonden, een stijging van 35%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.