Asos groeit sterk in buitenland | RetailDetail

Asos groeit sterk in buitenland

Asos groeit sterk in buitenland

De Britse kledingwebshop Asos is in het vierde kwartaal fors gegroeid op het Europese vasteland en in de Verenigde Staten. Ook in het Verenigd Koninkrijk was er nog een sterke groei, waarbij de nieuwe strategie met lagere prijzen zijn vruchten afwerpt.

Grootste groei in VS

De totale omzet van Asos groeide in het vierde kwartaal met 36% van 457,1 naar 621,3 miljoen pond (710 miljoen euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 18% naar 244 miljoen pond (280 miljoen euro), terwijl de internationale omzet met maar liefst 52% de hoogte in schoot naar 361,7 miljoen pond (415 miljoen euro). Vooral in de Verenigde Staten maakte Asos een flinke stap voorwaarts, met een omzetstijging van 66%. In Europa was er sprake van een groei met 49%.

 

Die cijfers zijn ook zichtbaar in het aantal actieve klanten, dat met 25% steeg. Daarnaast steeg de gemiddelde waarde van een bestelling met 2% en groeide de orderfrequentie met 6%. In totaal werden er 15,5 miljoen orders verzonden, een stijging van 35%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.