Barbara Torfs stapt op bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs stapt op bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs, nicht van CEO Wouter Torfs, verlaat Schoenen Torfs. Ze was directeur marketing en verantwoordelijke voor e-commerce bij de schoenenverkoper, maar gaat nu aan de slag als directeur bij coachingbedrijf Herculean.

21 jaar bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs is mede-eigenaar van Springbok Coaching, maar dat wordt nu opgeslorpt door sectorgenoot Herculean. Torfs wordt zelf directeur van de Belgische activiteiten van het bedrijf, dat zich bezig houdt met het welzijn van mensen op de werkvloer.

 

“Ik combineer mijn rol bij Springbok nu een jaar met mijn operationele werk bij Schoenen Torfs, maar als directeur van de Belgische activiteiten van Herculean zal dat niet meer lukken”, zegt Torfs. “Ik heb er lange tijd met mijn neef Wouter over gesproken en ben uiteindelijk mijn hart gevolgd. Na 21 jaar verlaat ik Schoenen Torfs. Nog tot het einde van het jaar zal ik mijn twee opvolgers - onder wie een nicht van mij - begeleiden.”

 

Toch zal Barbara Torfs het schoenenbedrijf niet helemaal achter zich laten: “Geregeld zal ik Schoenen Torfs bijstaan. Bij de expansie in het buitenland, een grote reclamecampagne voor de Belgische webwinkel en een op til staand nieuw winkelconcept.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Modemerk Stefanel opent eerste Belgische winkel

27/03/2017

Het modemerk Stefanel heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische winkel geopend, in winkelstraat Hopland. Met de opening van de winkel zet het Italiaanse merk zijn expansie in Noord-Europa en de Benelux verder.

Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback

27/03/2017

Het van oorsprong West-Vlaamse jeansmerk 49R Jeans maakt na 25 jaar een comeback. Twee Kortrijkse ondernemers kochten onlangs de rechten van het merk en lanceren volgende maand een nieuwe collectie van 49R Jeans.

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

24/03/2017

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

Sterke groei voor modemerk Ted Baker

24/03/2017

Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

Britse Brantano vraagt faillissement aan

24/03/2017

De Britse schoenketen Brantano heeft het faillissement aangevraagd. Nog maar een jaar geleden maakte de keten een doorstart en eerder maakte de keten ook deel uit van de failliete Macintosh Retail Group.

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

24/03/2017

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Back to top