Barbara Torfs gaat nieuwe uitdaging aan na Schoenen Torfs

Barbara Torfs stapt op bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs stapt op bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs, nicht van CEO Wouter Torfs, verlaat Schoenen Torfs. Ze was directeur marketing en verantwoordelijke voor e-commerce bij de schoenenverkoper, maar gaat nu aan de slag als directeur bij coachingbedrijf Herculean.

21 jaar bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs is mede-eigenaar van Springbok Coaching, maar dat wordt nu opgeslorpt door sectorgenoot Herculean. Torfs wordt zelf directeur van de Belgische activiteiten van het bedrijf, dat zich bezig houdt met het welzijn van mensen op de werkvloer.

 

“Ik combineer mijn rol bij Springbok nu een jaar met mijn operationele werk bij Schoenen Torfs, maar als directeur van de Belgische activiteiten van Herculean zal dat niet meer lukken”, zegt Torfs. “Ik heb er lange tijd met mijn neef Wouter over gesproken en ben uiteindelijk mijn hart gevolgd. Na 21 jaar verlaat ik Schoenen Torfs. Nog tot het einde van het jaar zal ik mijn twee opvolgers - onder wie een nicht van mij - begeleiden.”

 

Toch zal Barbara Torfs het schoenenbedrijf niet helemaal achter zich laten: “Geregeld zal ik Schoenen Torfs bijstaan. Bij de expansie in het buitenland, een grote reclamecampagne voor de Belgische webwinkel en een op til staand nieuw winkelconcept.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top