Batavia Stad Fashion Outlet blijft groeien

Batavia Stad Fashion Outlet blijft groeien

In de eerste helft van het jaar heeft Batavia Stad Fashion Outlet zowel op vlak van bezoekers, als op vlak van omzet een mooie groei laten optekenen. Voornamelijk uit het Midden-Oosten en India kwamen er veel meer bezoekers.

 

14 procent meer omzet

In vergelijking met een jaar eerder is de omzet voor Batavia Stad met 14 procent gestegen in de eerste zes maanden van het jaar. Het aantal bezoekers steeg in diezelfde periode met 6 procent. De snelst groeiende groep waren de bezoekers uit het Midden-Oosten en uit India. Hun aantal verdriedubbelde het voorbije half jaar.

 

"De strategie van Batavia Stad Fashion Outlet slaat aan en daarvoor worden we beloond met cijfers die niet veel partijen laten zien. Zeker als wij ons eerste kwartaal met 22 procent groei vergelijken met de daling van 1,3 procent die de gemiddelde non-foodretail toen zag, volgens de kwartaalmonitor detailhandel. Voor ons is het een bewijs dat de 'bricks' hun aantrekkingskracht behouden, zolang goed gelet wordt op de totale shopping experience”, zegt Centre Director Patrick Jansen.

 

In de eerste zes maanden van 2016 hebben ook een aantal nieuwe winkels hun deuren geopend. Zo zijn nu ook Armani, LaDress, Fred de la Bretoniere en Under Armour te vinden in Batavia Stad. In april 2017 staat bovendien de opening van een uitbreiding met 45 nieuwe winkels op de planning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Back to top