Batavia Stad Fashion Outlet blijft groeien

Batavia Stad Fashion Outlet blijft groeien

In de eerste helft van het jaar heeft Batavia Stad Fashion Outlet zowel op vlak van bezoekers, als op vlak van omzet een mooie groei laten optekenen. Voornamelijk uit het Midden-Oosten en India kwamen er veel meer bezoekers.

 

14 procent meer omzet

In vergelijking met een jaar eerder is de omzet voor Batavia Stad met 14 procent gestegen in de eerste zes maanden van het jaar. Het aantal bezoekers steeg in diezelfde periode met 6 procent. De snelst groeiende groep waren de bezoekers uit het Midden-Oosten en uit India. Hun aantal verdriedubbelde het voorbije half jaar.

 

"De strategie van Batavia Stad Fashion Outlet slaat aan en daarvoor worden we beloond met cijfers die niet veel partijen laten zien. Zeker als wij ons eerste kwartaal met 22 procent groei vergelijken met de daling van 1,3 procent die de gemiddelde non-foodretail toen zag, volgens de kwartaalmonitor detailhandel. Voor ons is het een bewijs dat de 'bricks' hun aantrekkingskracht behouden, zolang goed gelet wordt op de totale shopping experience”, zegt Centre Director Patrick Jansen.

 

In de eerste zes maanden van 2016 hebben ook een aantal nieuwe winkels hun deuren geopend. Zo zijn nu ook Armani, LaDress, Fred de la Bretoniere en Under Armour te vinden in Batavia Stad. In april 2017 staat bovendien de opening van een uitbreiding met 45 nieuwe winkels op de planning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Back to top