Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Vorig jaar won Bel&Bo de titel Beste Winkelketen van België gewonnen en ook dit jaar zijn zij in de race voor de titel. Morgen, op 8 december, wordt tijdens de RetailDetail Night de winnaar van die prijs bekend gemaakt.

 

Bekroning bracht positieve energie en veel 'goesting'

Lode Benoît, algemeen directeur en bestuurder van Bel&Bo, vertelt waarom deelname aan de verkiezing voor hen van waarde is en wat de overwinning van vorig jaar heeft opgeleverd.


Wat is jullie motivatie om mee te doen aan de verkiezing Qrf Beste Winkelketen van België 2016-2017?

L.B.: "We vinden het uiterst belangrijk om de ongezouten mening van onze klant te kennen. De klant evolueert en Bel&Bo evolueert mee.  Door deze verkiezing kunnen we blijven voldoen aan de wensen. Ook is Bel&Bo als familiebedrijf een warm nest waar het personeel zich thuis voelt, zowel op de hoofdzetel als in de winkelpunten. En dat merk je aan de sfeer in de winkels. Het is dan ook een mooie erkenning voor onze verkoopsters die dag in dag uit het beste van zichzelf geven om onze klanten blij te maken."

 

Vorig jaar hebben jullie de overall prijs gewonnen. Wat heeft de titel Beste Winkelketen van het België 2015-16 jullie toen gebracht?

L.B.: "Het spreekt voor zich dat onze medewerkers zich ongelofelijk fier voelden. Deze appreciatie gaf veel goesting om op hetzelfde elan verder te gaan. Het belang van klantbeleving en klantvriendelijkheid werd opnieuw bevestigd en daarom hebben we nog meer ingezet op training en coaching van ons winkelpersoneel. De waardering ging echter verder dan alleen onze klanten: ook de partners en leveranciers van Bel&Bo voelden die positieve energie!"

 

Hoe hebben jullie dit jaar consumenten opgeroepen om te stemmen? Welke kanalen hebben jullie hiervoor gebruikt?

L.B.: "We hebben beroep gedaan op onze trouwe klanten. Zij staan al jaren achter Bel&Bo en zijn fier op het Belgische Bel&Bo-label. We zijn hen heel dankbaar. Daarnaast hebben we ook ingezet op on- en offline communicatie."

 

Dit heeft ertoe geleid dat de consument jullie dit jaar als beste beoordeeld heeft in de categorie Damesmode. Waar hebben jullie dit volgens u aan verdiend?

L.B.: "Ons stokpaardje, klantvriendelijkheid, zal hierin ongetwijfeld een rol gespeeld hebben. Anderzijds hebben we dit jaar ook sterk gefocust op de laatste trends. De collecties werden toegelicht via onze gekende folder- en marketingacties. We openden eveneens enkele nieuwe winkelpunten waardoor onze bereikbaarheid groter wordt. Alles valt of staat bij onze klant!"


Ook nu zijn jullie in de race voor de prijs. Hoe schat je jullie kansen in om ook dit jaar te winnen?

L.B.: "De bekroning als Beste Winkelketen Dames was al een pluim op onze hoed. Dit extra kroontje is natuurlijk heel welkom, maar laten we vooral nuchter afwachten en onze klanten blijven gelukkig maken!"

 

 

Wil je er zelf ook nog bij zijn op de RetailDetail Night op donderdagavond 8 december? Rep je dan nog snel naar retaildetail.be/events voor de laatste tickets de deur uit zijn!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

RetailDetail Night 2017: de foto’s

04/12/2017

U was massaal aanwezig en in topvorm op 23 november laatstleden, net als de sprekers op het podium van de RetailDetail Night. Ons uitgebreide fotoverslag én een timelapse video illustreren dat.

Back to top