Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Vorig jaar won Bel&Bo de titel Beste Winkelketen van België gewonnen en ook dit jaar zijn zij in de race voor de titel. Morgen, op 8 december, wordt tijdens de RetailDetail Night de winnaar van die prijs bekend gemaakt.

 

Bekroning bracht positieve energie en veel 'goesting'

Lode Benoît, algemeen directeur en bestuurder van Bel&Bo, vertelt waarom deelname aan de verkiezing voor hen van waarde is en wat de overwinning van vorig jaar heeft opgeleverd.


Wat is jullie motivatie om mee te doen aan de verkiezing Qrf Beste Winkelketen van België 2016-2017?

L.B.: "We vinden het uiterst belangrijk om de ongezouten mening van onze klant te kennen. De klant evolueert en Bel&Bo evolueert mee.  Door deze verkiezing kunnen we blijven voldoen aan de wensen. Ook is Bel&Bo als familiebedrijf een warm nest waar het personeel zich thuis voelt, zowel op de hoofdzetel als in de winkelpunten. En dat merk je aan de sfeer in de winkels. Het is dan ook een mooie erkenning voor onze verkoopsters die dag in dag uit het beste van zichzelf geven om onze klanten blij te maken."

 

Vorig jaar hebben jullie de overall prijs gewonnen. Wat heeft de titel Beste Winkelketen van het België 2015-16 jullie toen gebracht?

L.B.: "Het spreekt voor zich dat onze medewerkers zich ongelofelijk fier voelden. Deze appreciatie gaf veel goesting om op hetzelfde elan verder te gaan. Het belang van klantbeleving en klantvriendelijkheid werd opnieuw bevestigd en daarom hebben we nog meer ingezet op training en coaching van ons winkelpersoneel. De waardering ging echter verder dan alleen onze klanten: ook de partners en leveranciers van Bel&Bo voelden die positieve energie!"

 

Hoe hebben jullie dit jaar consumenten opgeroepen om te stemmen? Welke kanalen hebben jullie hiervoor gebruikt?

L.B.: "We hebben beroep gedaan op onze trouwe klanten. Zij staan al jaren achter Bel&Bo en zijn fier op het Belgische Bel&Bo-label. We zijn hen heel dankbaar. Daarnaast hebben we ook ingezet op on- en offline communicatie."

 

Dit heeft ertoe geleid dat de consument jullie dit jaar als beste beoordeeld heeft in de categorie Damesmode. Waar hebben jullie dit volgens u aan verdiend?

L.B.: "Ons stokpaardje, klantvriendelijkheid, zal hierin ongetwijfeld een rol gespeeld hebben. Anderzijds hebben we dit jaar ook sterk gefocust op de laatste trends. De collecties werden toegelicht via onze gekende folder- en marketingacties. We openden eveneens enkele nieuwe winkelpunten waardoor onze bereikbaarheid groter wordt. Alles valt of staat bij onze klant!"


Ook nu zijn jullie in de race voor de prijs. Hoe schat je jullie kansen in om ook dit jaar te winnen?

L.B.: "De bekroning als Beste Winkelketen Dames was al een pluim op onze hoed. Dit extra kroontje is natuurlijk heel welkom, maar laten we vooral nuchter afwachten en onze klanten blijven gelukkig maken!"

 

 

Wil je er zelf ook nog bij zijn op de RetailDetail Night op donderdagavond 8 december? Rep je dan nog snel naar retaildetail.be/events voor de laatste tickets de deur uit zijn!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top