Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden | RetailDetail

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Vorig jaar won Bel&Bo de titel Beste Winkelketen van België gewonnen en ook dit jaar zijn zij in de race voor de titel. Morgen, op 8 december, wordt tijdens de RetailDetail Night de winnaar van die prijs bekend gemaakt.

 

Bekroning bracht positieve energie en veel 'goesting'

Lode Benoît, algemeen directeur en bestuurder van Bel&Bo, vertelt waarom deelname aan de verkiezing voor hen van waarde is en wat de overwinning van vorig jaar heeft opgeleverd.


Wat is jullie motivatie om mee te doen aan de verkiezing Qrf Beste Winkelketen van België 2016-2017?

L.B.: "We vinden het uiterst belangrijk om de ongezouten mening van onze klant te kennen. De klant evolueert en Bel&Bo evolueert mee.  Door deze verkiezing kunnen we blijven voldoen aan de wensen. Ook is Bel&Bo als familiebedrijf een warm nest waar het personeel zich thuis voelt, zowel op de hoofdzetel als in de winkelpunten. En dat merk je aan de sfeer in de winkels. Het is dan ook een mooie erkenning voor onze verkoopsters die dag in dag uit het beste van zichzelf geven om onze klanten blij te maken."

 

Vorig jaar hebben jullie de overall prijs gewonnen. Wat heeft de titel Beste Winkelketen van het België 2015-16 jullie toen gebracht?

L.B.: "Het spreekt voor zich dat onze medewerkers zich ongelofelijk fier voelden. Deze appreciatie gaf veel goesting om op hetzelfde elan verder te gaan. Het belang van klantbeleving en klantvriendelijkheid werd opnieuw bevestigd en daarom hebben we nog meer ingezet op training en coaching van ons winkelpersoneel. De waardering ging echter verder dan alleen onze klanten: ook de partners en leveranciers van Bel&Bo voelden die positieve energie!"

 

Hoe hebben jullie dit jaar consumenten opgeroepen om te stemmen? Welke kanalen hebben jullie hiervoor gebruikt?

L.B.: "We hebben beroep gedaan op onze trouwe klanten. Zij staan al jaren achter Bel&Bo en zijn fier op het Belgische Bel&Bo-label. We zijn hen heel dankbaar. Daarnaast hebben we ook ingezet op on- en offline communicatie."

 

Dit heeft ertoe geleid dat de consument jullie dit jaar als beste beoordeeld heeft in de categorie Damesmode. Waar hebben jullie dit volgens u aan verdiend?

L.B.: "Ons stokpaardje, klantvriendelijkheid, zal hierin ongetwijfeld een rol gespeeld hebben. Anderzijds hebben we dit jaar ook sterk gefocust op de laatste trends. De collecties werden toegelicht via onze gekende folder- en marketingacties. We openden eveneens enkele nieuwe winkelpunten waardoor onze bereikbaarheid groter wordt. Alles valt of staat bij onze klant!"


Ook nu zijn jullie in de race voor de prijs. Hoe schat je jullie kansen in om ook dit jaar te winnen?

L.B.: "De bekroning als Beste Winkelketen Dames was al een pluim op onze hoed. Dit extra kroontje is natuurlijk heel welkom, maar laten we vooral nuchter afwachten en onze klanten blijven gelukkig maken!"

 

 

Wil je er zelf ook nog bij zijn op de RetailDetail Night op donderdagavond 8 december? Rep je dan nog snel naar retaildetail.be/events voor de laatste tickets de deur uit zijn!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.