Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden | RetailDetail

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

Vorig jaar won Bel&Bo de titel Beste Winkelketen van België gewonnen en ook dit jaar zijn zij in de race voor de titel. Morgen, op 8 december, wordt tijdens de RetailDetail Night de winnaar van die prijs bekend gemaakt.

 

Bekroning bracht positieve energie en veel 'goesting'

Lode Benoît, algemeen directeur en bestuurder van Bel&Bo, vertelt waarom deelname aan de verkiezing voor hen van waarde is en wat de overwinning van vorig jaar heeft opgeleverd.


Wat is jullie motivatie om mee te doen aan de verkiezing Qrf Beste Winkelketen van België 2016-2017?

L.B.: "We vinden het uiterst belangrijk om de ongezouten mening van onze klant te kennen. De klant evolueert en Bel&Bo evolueert mee.  Door deze verkiezing kunnen we blijven voldoen aan de wensen. Ook is Bel&Bo als familiebedrijf een warm nest waar het personeel zich thuis voelt, zowel op de hoofdzetel als in de winkelpunten. En dat merk je aan de sfeer in de winkels. Het is dan ook een mooie erkenning voor onze verkoopsters die dag in dag uit het beste van zichzelf geven om onze klanten blij te maken."

 

Vorig jaar hebben jullie de overall prijs gewonnen. Wat heeft de titel Beste Winkelketen van het België 2015-16 jullie toen gebracht?

L.B.: "Het spreekt voor zich dat onze medewerkers zich ongelofelijk fier voelden. Deze appreciatie gaf veel goesting om op hetzelfde elan verder te gaan. Het belang van klantbeleving en klantvriendelijkheid werd opnieuw bevestigd en daarom hebben we nog meer ingezet op training en coaching van ons winkelpersoneel. De waardering ging echter verder dan alleen onze klanten: ook de partners en leveranciers van Bel&Bo voelden die positieve energie!"

 

Hoe hebben jullie dit jaar consumenten opgeroepen om te stemmen? Welke kanalen hebben jullie hiervoor gebruikt?

L.B.: "We hebben beroep gedaan op onze trouwe klanten. Zij staan al jaren achter Bel&Bo en zijn fier op het Belgische Bel&Bo-label. We zijn hen heel dankbaar. Daarnaast hebben we ook ingezet op on- en offline communicatie."

 

Dit heeft ertoe geleid dat de consument jullie dit jaar als beste beoordeeld heeft in de categorie Damesmode. Waar hebben jullie dit volgens u aan verdiend?

L.B.: "Ons stokpaardje, klantvriendelijkheid, zal hierin ongetwijfeld een rol gespeeld hebben. Anderzijds hebben we dit jaar ook sterk gefocust op de laatste trends. De collecties werden toegelicht via onze gekende folder- en marketingacties. We openden eveneens enkele nieuwe winkelpunten waardoor onze bereikbaarheid groter wordt. Alles valt of staat bij onze klant!"


Ook nu zijn jullie in de race voor de prijs. Hoe schat je jullie kansen in om ook dit jaar te winnen?

L.B.: "De bekroning als Beste Winkelketen Dames was al een pluim op onze hoed. Dit extra kroontje is natuurlijk heel welkom, maar laten we vooral nuchter afwachten en onze klanten blijven gelukkig maken!"

 

 

Wil je er zelf ook nog bij zijn op de RetailDetail Night op donderdagavond 8 december? Rep je dan nog snel naar retaildetail.be/events voor de laatste tickets de deur uit zijn!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top