Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend | RetailDetail

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

 

Voor nieuwe consumptiegewoontes van gezinnen

Kiabi België heeft het initiatief genomen voor de eerste "Belgian Friday", hoewel klanten het hele weekend lang kunnen genieten van kortingen en acties in de webshops van La Redoute, Kiabi, Sarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil. Het e-commerceweekend is een lokaal antwoord op de Amerikaanse Black Friday, maar dan in een nationaal jasje gegoten.

 

Vorig jaar gingen de Fransen België al voor met eigen French Days, een promotieweekend dat in april vorig jaar voor het eerst werd georganiseerd. Ieder merk koos toen zijn kortingen en bepaalde zelf de manier waarop het zou te werk gaan. Sommige winkels beperkten zich tot hun webshop, terwijl andere ook promoties aanboden in hun fysieke winkels. Belgian Friday is wel in eerste instantie een e-tailevenement, dat e-commerce een duwtje in de rug moet geven, maar ook een koopjesmoment wil creëren voor de start van de soldenperiode. “Het initiatief sluit aan bij de nieuwe consumptiegewoonten van gezinnen”, klinkt de redenering.

 

“Zo kan een publiek dat niet noodzakelijk gewend is om online te winkelen, profiteren van aanzienlijke kortingen op diverse seizoenproducten (kleding, accessoires, decoratieartikelen...), maar ook vertrouwd raken met e-shopping. Naarmate de multichannel-consumptietrend de norm wordt, wil dit soort initiatieven ook inspelen op kopers die de solden niet langer zien als de enige tijd van het jaar om te genieten van koopjes en kortingen”, aldus Brice Deléscluse, CEO van het Belgische filiaal van La Redoute.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.