Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend | RetailDetail

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

 

Voor nieuwe consumptiegewoontes van gezinnen

Kiabi België heeft het initiatief genomen voor de eerste "Belgian Friday", hoewel klanten het hele weekend lang kunnen genieten van kortingen en acties in de webshops van La Redoute, Kiabi, Sarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil. Het e-commerceweekend is een lokaal antwoord op de Amerikaanse Black Friday, maar dan in een nationaal jasje gegoten.

 

Vorig jaar gingen de Fransen België al voor met eigen French Days, een promotieweekend dat in april vorig jaar voor het eerst werd georganiseerd. Ieder merk koos toen zijn kortingen en bepaalde zelf de manier waarop het zou te werk gaan. Sommige winkels beperkten zich tot hun webshop, terwijl andere ook promoties aanboden in hun fysieke winkels. Belgian Friday is wel in eerste instantie een e-tailevenement, dat e-commerce een duwtje in de rug moet geven, maar ook een koopjesmoment wil creëren voor de start van de soldenperiode. “Het initiatief sluit aan bij de nieuwe consumptiegewoonten van gezinnen”, klinkt de redenering.

 

“Zo kan een publiek dat niet noodzakelijk gewend is om online te winkelen, profiteren van aanzienlijke kortingen op diverse seizoenproducten (kleding, accessoires, decoratieartikelen...), maar ook vertrouwd raken met e-shopping. Naarmate de multichannel-consumptietrend de norm wordt, wil dit soort initiatieven ook inspelen op kopers die de solden niet langer zien als de enige tijd van het jaar om te genieten van koopjes en kortingen”, aldus Brice Deléscluse, CEO van het Belgische filiaal van La Redoute.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.