Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback | RetailDetail

Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback

Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback

Het van oorsprong West-Vlaamse jeansmerk 49R Jeans maakt na 25 jaar een comeback. Twee Kortrijkse ondernemers kochten onlangs de rechten van het merk en lanceren volgende maand een nieuwe collectie van 49R Jeans.

 

49 dealers

49R Jeans was in de jaren zestig, zeventig en tachtig een bijzonder populair merk. In de jaren zeventig was het zelfs één van de meest populaire merken in West-Europa. Nu willen ondernemers Pieter Vandenbogaerde en Frédéric Sierens het merk opnieuw op de markt brengen.

 

Ze kochten daarvoor via hun bedrijf Revivals de vervallen rechten van het merk op en volgende maand komt de eerste collectie op de markt. Daarbij wordt gemikt op het segment tussen middle- en high-end. In een eerste fase gaat het daarbij over jeans, T-shirts en sweaters voor vrouwen, maar op korte termijn moet er ook een mannencollectie verschijnen.

 

“Bedoeling is om in eigen land samen te werken met 49 exclusieve dealers”, aldus Frédéric Sierens aan Made in West-Vlaanderen. “We werkten een unieke strategie uit waarbij de webshop deel uitmaakt van het dealernetwerk. Voor hen dus geen concurrent maar net een extra verkoopkanaal dat bijkomende inkomsten genereert. Zo maken we elkaar sterker. We willen 49R Jeans in het uitstalraam zetten zoals het hoort: mooi, omnichannel verkrijgbaar, met een goede service en leuke added-values voor de consument.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.