Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Het nieuwe Nederlandse modeconcept Bellamy Gallery streeft ernaar om volledig transparant te zijn op vlak van prijs en productie. Klanten kunnen momenteel alvast terecht bij de webshop en de eerste winkel in Haarlem.

 

Alle info op het prijskaartje

De komende weken worden er nog eens drie winkels geopend in Den Bosch, Maastricht, Rotterdam. Het doel van oprichters Mireille van der Sprong, bekend van onder andere HEMA, Action en als bestuurslid van de Etam Groep, en Imke Bens, hiervoor category manager bij WE Fashion en de Etam Groep, is om zo transparant mogelijk te zijn voor de klanten.

 

Om de prijzen laag te houden, wil Bellamy Gallery zoveel mogelijk tussenstappen uitschakelen. Zo wil Bellamy Gallery het gat in het middensegment invullen, dat volgens hen de voorbije jaren is ontstaan.

 

“We ontwerpen de collecties met z’n tweeën, laten de kledingstukken produceren in Europa en verkopen vervolgens direct aan de klant via onze webshop en fysieke winkels. Geen tussenpersonen, geen extra marges. Net als luchtvaartmaatschappij Easyjet focussen we alleen op wat echt noodzakelijk is”, aldus de oprichters.

 

Recyclage en twee jaar stijladvies

Het concept zal bovendien niet uitpakken met allerhande kortingsacties, maar wil steeds de beste prijs aanbieden. Hoe die prijs tot stand is gekomen, staat uitgelegd op het prijskaartje. Zo weten klanten altijd wat de transportkosten zijn en hoe groot de marge is. “Door volledig inzichtelijk te maken hoe onze prijzen zijn opgebouwd, willen we vertrouwen en bewustwording creëren.”

 

Bellamy Gallery mikt ook niet op fast-fashion, maar wil collecties creëren die lange tijd meegaan. Daarom biedt het bij een aankoop ook twee jaar gratis stijladvies. Klanten kunnen zo via de website elke maand inspiratie krijgen om hun kledingstuk te combineren. Kledingstukken die niet meer worden gedragen, kunnen teruggebracht worden naar de winkel, die zal zorgen voor de recyclage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top