Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn | RetailDetail

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Het nieuwe Nederlandse modeconcept Bellamy Gallery streeft ernaar om volledig transparant te zijn op vlak van prijs en productie. Klanten kunnen momenteel alvast terecht bij de webshop en de eerste winkel in Haarlem.

 

Alle info op het prijskaartje

De komende weken worden er nog eens drie winkels geopend in Den Bosch, Maastricht, Rotterdam. Het doel van oprichters Mireille van der Sprong, bekend van onder andere HEMA, Action en als bestuurslid van de Etam Groep, en Imke Bens, hiervoor category manager bij WE Fashion en de Etam Groep, is om zo transparant mogelijk te zijn voor de klanten.

 

Om de prijzen laag te houden, wil Bellamy Gallery zoveel mogelijk tussenstappen uitschakelen. Zo wil Bellamy Gallery het gat in het middensegment invullen, dat volgens hen de voorbije jaren is ontstaan.

 

“We ontwerpen de collecties met z’n tweeën, laten de kledingstukken produceren in Europa en verkopen vervolgens direct aan de klant via onze webshop en fysieke winkels. Geen tussenpersonen, geen extra marges. Net als luchtvaartmaatschappij Easyjet focussen we alleen op wat echt noodzakelijk is”, aldus de oprichters.

 

Recyclage en twee jaar stijladvies

Het concept zal bovendien niet uitpakken met allerhande kortingsacties, maar wil steeds de beste prijs aanbieden. Hoe die prijs tot stand is gekomen, staat uitgelegd op het prijskaartje. Zo weten klanten altijd wat de transportkosten zijn en hoe groot de marge is. “Door volledig inzichtelijk te maken hoe onze prijzen zijn opgebouwd, willen we vertrouwen en bewustwording creëren.”

 

Bellamy Gallery mikt ook niet op fast-fashion, maar wil collecties creëren die lange tijd meegaan. Daarom biedt het bij een aankoop ook twee jaar gratis stijladvies. Klanten kunnen zo via de website elke maand inspiratie krijgen om hun kledingstuk te combineren. Kledingstukken die niet meer worden gedragen, kunnen teruggebracht worden naar de winkel, die zal zorgen voor de recyclage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.