Bestuurder Duvel-Moortgat verwerft controle modebedrijf Mortreu

Bestuurder Duvel-Moortgat verwerft controle modebedrijf Mortreu

Bestuurder Duvel-Moortgat verwerft controle modebedrijf Mortreu
(c) Julia June Instagram

Veerle Baert, achterkleindochter van de oprichter van de brouwerij Duvel Moortgat, heeft een controlemeerderheid verworven in een joint venture met het Belgische modebedrijf Mortreu Fashion Design.

“Belgisch design exporteren”

Baert en haar kinderen verwerven met hun vennootschap Hop!nvest de controle over Mortreu Fashion Design uit het Oost-Vlaamse Nevele, zo meldt De Tijd. Dat is het bedrijf boven modemerken als Giovane, Amania Mo en Julia June (foto).

 

Mortreu wordt samen met Furore ‑ het modemerk dat Veerle Baert en haar ontwerpende dochter Elke Baert in 2013 hebben opgericht ‑ ondergebracht in een nieuw bedrijf dat Flanders Fashion Design International (FFDI) heet. Een vlag die de lading dekt, want “we willen Belgisch design exporteren”, zegt Baert in de zakenkrant. Daarbij ligt de focus op de rest van Europa en Azië. “Maar we zijn nog op zoek naar iemand die onze expansiestrategie kan uitdenken.”

 

De merken van FFDI zijn momenteel in België en Nederland te koop in 10 eigen boetieks en 250 onafhankelijke kledingwinkels. De nieuwe modegroep, die een operationele winst van 640.000 euro genereert op een omzet van 10 miljoen euro, mikt naar eigen zeggen op een jaarlijkse groei van 10%. Voor FFDI werken momenteel een dertigtal mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.