Bijzonder sterk jaar voor Levi Strauss | RetailDetail

Bijzonder sterk jaar voor Levi Strauss

Bijzonder sterk jaar voor Levi Strauss
Shutterstock

Jeansmerk Levi Strauss heeft er een sterk jaar opzitten. De omzet groeide met 8%, vooral dankzij een sterk vierde kwartaal. Bij het bedrijf spreekt men zelfs van het sterkste jaar in een decennium.

 

“Investeringen werken”

De totale omzet van Levi Strauss kwam in het voorbije boekjaar uit op 4,9 miljard dollar (4 miljard euro), een groei van 8 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het vierde kwartaal was er zelfs sprake van een groei van 13%. Ook de nettowinst kreeg een flinke boost in het vierde kwartaal en steeg van 96 miljoen dollar naar 116 miljoen dollar (95 miljoen euro). Voor het volledige boekjaar daalde de winst wel met 3% naar 281 miljoen dollar (230 miljoen euro). Die daling was te wijten aan een schuldaflossing van 23 miljoen dollar (19 miljoen euro).

 

“Onze groei en ons momentum versnelden in het vierde kwartaal, wat resulteerde in het sterkste jaar dat het bedrijf heeft gehad in meer dan een decennium”, aldus CEO Chip Bergh. “Onze strategieën werken en de investeringen die we de voorbije jaren hebben gedaan om te diversifiëren werpen hun vruchten af.”

 

Vooral de retailomzet, zowel online als offline, ging fors de hoogte in het voorbije jaar. Die steeg met 15%, onder andere dankzij de opening van 53 nieuwe winkels. In Europa steeg de omzet met 20%, terwijl ook Azië de omzet met 5% de hoogte in zag gaan. In Noord- en Zuid-Amerika, de grootste markt voor Levi Strauss, steeg de omzet met 3%. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.