Biologisch katoen ‘boomt’ bij C&A

Biologisch katoen ‘boomt’ bij C&A

Kledingketen C&A heeft zijn positie als wereldwijd toonaangevend producent van kleding in biologisch katoen opnieuw verstevigd. Het bedrijf verkocht in het boekjaar 2010 liefst 26 miljoen kledingstukken met Bio Cotton-label, gemaakt van 100% gegarandeerd  duurzaam geteeld katoen. De oorspronkelijke prognose voor de verkoop dat jaar bedroeg circa 23 miljoen stuks. In zijn prognoses voor 2011 maakt C&A zelfs gewag van een verkoop van méér dan 30 miljoen stuks.

Ook de Belg houdt van biokatoen

Vorig jaar verkocht C&A in België/Luxemburg meer dan 1,8 miljoen stuks in biokatoen, dit jaar rekent de keten op een stijging tot 2,3 miljoen. "We zijn blij dat de vraag naar en de waardering voor onze Bio Cotton-collectie, die op milieuvriendelijke wijze geproduceerd wordt, voortdurend stijgen bij onze klanten", zegt Andreas G. Seitz, woordvoerder en lid van de Raad van Bestuur van C&A Europe. Het aandeel van  biologisch katoen in de totale katoenen collectie van C&A is meer dan tienmaal hoger dan het gemiddelde in de sector. Als grootste retailer van  duurzaam geteeld katoen wereldwijd blijft C&A de strategische doelstelling nastreven om het segment  biologisch katoen aanzienlijk uit te breiden.

Al 60 miljoen stuks sinds 2007

C&A verkoopt al sinds 2007 consequent modieuze kleding in  biologisch katoen. Sindsdien werden er ongeveer 60 miljoen stuks van verkocht door C&A in Europa. "Een van de redenen voor het succes van onze 100% gewaarborgde Bio Cotton-collectie is ongetwijfeld dat wij onze Bio Cotton-producten aanbieden tegen dezelfde competitieve prijs als producten die gemaakt zijn uit traditioneel katoen", aldus nog Seitz. “Bovendien beantwoorden de producten duidelijk ook aan de wensen van onze klanten op het vlak van mode en vormen ze daarom een uniek alternatief bij het shoppen”.


Vorig jaar nog noemde een wereldwijde marktanalyse van Textile Exchange C&A de meest toonaangevende retailer van kledij uit duurzaam geteeld katoen ter wereld. C&A heeft in ons land 128 winkels en telt hier een kleine 1.900 medewerkers.

 

Kledingketen C&A heeft zijn positie als wereldwijd toonaangevend producent van kleding in biologisch katoen opnieuw verstevigd. Het bedrijf verkocht in het boekjaar 2010 liefst 26 miljoen kledingstukken met Bio Cotton-label, gemaakt van 100% gegarandeerd  duurzaam geteeld katoen. De oorspronkelijke prognose voor de verkoop dat jaar bedroeg circa 23 miljoen stuks. In zijn prognoses voor 2011 maakt C&A zelfs gewag van een verkoop van méér dan 30 miljoen stuks.

Ook de Belg houdt van biokatoen

Vorig jaar verkocht C&A in België/Luxemburg meer dan 1,8 miljoen stuks in biokatoen, dit jaar rekent de keten op een stijging tot 2,3 miljoen. "We zijn blij dat de vraag naar en de waardering voor onze Bio Cotton-collectie, die op milieuvriendelijke wijze geproduceerd wordt, voortdurend stijgen bij onze klanten", zegt Andreas G. Seitz, woordvoerder en lid van de Raad van Bestuur van C&A Europe. Het aandeel van  biologisch katoen in de totale katoenen collectie van C&A is meer dan tienmaal hoger dan het gemiddelde in de sector. Als grootste retailer van  duurzaam geteeld katoen wereldwijd blijft C&A de strategische doelstelling nastreven om het segment  biologisch katoen aanzienlijk uit te breiden.

Al 60 miljoen stuks sinds 2007

C&A verkoopt al sinds 2007 consequent modieuze kleding in  biologisch katoen. Sindsdien werden er ongeveer 60 miljoen stuks van verkocht door C&A in Europa. "Een van de redenen voor het succes van onze 100% gewaarborgde Bio Cotton-collectie is ongetwijfeld dat wij onze Bio Cotton-producten aanbieden tegen dezelfde competitieve prijs als producten die gemaakt zijn uit traditioneel katoen", aldus nog Seitz. “Bovendien beantwoorden de producten duidelijk ook aan de wensen van onze klanten op het vlak van mode en vormen ze daarom een uniek alternatief bij het shoppen”.


Vorig jaar nog noemde een wereldwijde marktanalyse van Textile Exchange C&A de meest toonaangevende retailer van kledij uit duurzaam geteeld katoen ter wereld. C&A heeft in ons land 128 winkels en telt hier een kleine 1.900 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top