Biologisch katoen ‘boomt’ bij C&A

Biologisch katoen ‘boomt’ bij C&A

Kledingketen C&A heeft zijn positie als wereldwijd toonaangevend producent van kleding in biologisch katoen opnieuw verstevigd. Het bedrijf verkocht in het boekjaar 2010 liefst 26 miljoen kledingstukken met Bio Cotton-label, gemaakt van 100% gegarandeerd  duurzaam geteeld katoen. De oorspronkelijke prognose voor de verkoop dat jaar bedroeg circa 23 miljoen stuks. In zijn prognoses voor 2011 maakt C&A zelfs gewag van een verkoop van méér dan 30 miljoen stuks.

Ook de Belg houdt van biokatoen

Vorig jaar verkocht C&A in België/Luxemburg meer dan 1,8 miljoen stuks in biokatoen, dit jaar rekent de keten op een stijging tot 2,3 miljoen. "We zijn blij dat de vraag naar en de waardering voor onze Bio Cotton-collectie, die op milieuvriendelijke wijze geproduceerd wordt, voortdurend stijgen bij onze klanten", zegt Andreas G. Seitz, woordvoerder en lid van de Raad van Bestuur van C&A Europe. Het aandeel van  biologisch katoen in de totale katoenen collectie van C&A is meer dan tienmaal hoger dan het gemiddelde in de sector. Als grootste retailer van  duurzaam geteeld katoen wereldwijd blijft C&A de strategische doelstelling nastreven om het segment  biologisch katoen aanzienlijk uit te breiden.

Al 60 miljoen stuks sinds 2007

C&A verkoopt al sinds 2007 consequent modieuze kleding in  biologisch katoen. Sindsdien werden er ongeveer 60 miljoen stuks van verkocht door C&A in Europa. "Een van de redenen voor het succes van onze 100% gewaarborgde Bio Cotton-collectie is ongetwijfeld dat wij onze Bio Cotton-producten aanbieden tegen dezelfde competitieve prijs als producten die gemaakt zijn uit traditioneel katoen", aldus nog Seitz. “Bovendien beantwoorden de producten duidelijk ook aan de wensen van onze klanten op het vlak van mode en vormen ze daarom een uniek alternatief bij het shoppen”.


Vorig jaar nog noemde een wereldwijde marktanalyse van Textile Exchange C&A de meest toonaangevende retailer van kledij uit duurzaam geteeld katoen ter wereld. C&A heeft in ons land 128 winkels en telt hier een kleine 1.900 medewerkers.

 

Kledingketen C&A heeft zijn positie als wereldwijd toonaangevend producent van kleding in biologisch katoen opnieuw verstevigd. Het bedrijf verkocht in het boekjaar 2010 liefst 26 miljoen kledingstukken met Bio Cotton-label, gemaakt van 100% gegarandeerd  duurzaam geteeld katoen. De oorspronkelijke prognose voor de verkoop dat jaar bedroeg circa 23 miljoen stuks. In zijn prognoses voor 2011 maakt C&A zelfs gewag van een verkoop van méér dan 30 miljoen stuks.

Ook de Belg houdt van biokatoen

Vorig jaar verkocht C&A in België/Luxemburg meer dan 1,8 miljoen stuks in biokatoen, dit jaar rekent de keten op een stijging tot 2,3 miljoen. "We zijn blij dat de vraag naar en de waardering voor onze Bio Cotton-collectie, die op milieuvriendelijke wijze geproduceerd wordt, voortdurend stijgen bij onze klanten", zegt Andreas G. Seitz, woordvoerder en lid van de Raad van Bestuur van C&A Europe. Het aandeel van  biologisch katoen in de totale katoenen collectie van C&A is meer dan tienmaal hoger dan het gemiddelde in de sector. Als grootste retailer van  duurzaam geteeld katoen wereldwijd blijft C&A de strategische doelstelling nastreven om het segment  biologisch katoen aanzienlijk uit te breiden.

Al 60 miljoen stuks sinds 2007

C&A verkoopt al sinds 2007 consequent modieuze kleding in  biologisch katoen. Sindsdien werden er ongeveer 60 miljoen stuks van verkocht door C&A in Europa. "Een van de redenen voor het succes van onze 100% gewaarborgde Bio Cotton-collectie is ongetwijfeld dat wij onze Bio Cotton-producten aanbieden tegen dezelfde competitieve prijs als producten die gemaakt zijn uit traditioneel katoen", aldus nog Seitz. “Bovendien beantwoorden de producten duidelijk ook aan de wensen van onze klanten op het vlak van mode en vormen ze daarom een uniek alternatief bij het shoppen”.


Vorig jaar nog noemde een wereldwijde marktanalyse van Textile Exchange C&A de meest toonaangevende retailer van kledij uit duurzaam geteeld katoen ter wereld. C&A heeft in ons land 128 winkels en telt hier een kleine 1.900 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top