Biologisch katoen ‘boomt’ bij C&A

Biologisch katoen ‘boomt’ bij C&A

Kledingketen C&A heeft zijn positie als wereldwijd toonaangevend producent van kleding in biologisch katoen opnieuw verstevigd. Het bedrijf verkocht in het boekjaar 2010 liefst 26 miljoen kledingstukken met Bio Cotton-label, gemaakt van 100% gegarandeerd  duurzaam geteeld katoen. De oorspronkelijke prognose voor de verkoop dat jaar bedroeg circa 23 miljoen stuks. In zijn prognoses voor 2011 maakt C&A zelfs gewag van een verkoop van méér dan 30 miljoen stuks.

Ook de Belg houdt van biokatoen

Vorig jaar verkocht C&A in België/Luxemburg meer dan 1,8 miljoen stuks in biokatoen, dit jaar rekent de keten op een stijging tot 2,3 miljoen. "We zijn blij dat de vraag naar en de waardering voor onze Bio Cotton-collectie, die op milieuvriendelijke wijze geproduceerd wordt, voortdurend stijgen bij onze klanten", zegt Andreas G. Seitz, woordvoerder en lid van de Raad van Bestuur van C&A Europe. Het aandeel van  biologisch katoen in de totale katoenen collectie van C&A is meer dan tienmaal hoger dan het gemiddelde in de sector. Als grootste retailer van  duurzaam geteeld katoen wereldwijd blijft C&A de strategische doelstelling nastreven om het segment  biologisch katoen aanzienlijk uit te breiden.

Al 60 miljoen stuks sinds 2007

C&A verkoopt al sinds 2007 consequent modieuze kleding in  biologisch katoen. Sindsdien werden er ongeveer 60 miljoen stuks van verkocht door C&A in Europa. "Een van de redenen voor het succes van onze 100% gewaarborgde Bio Cotton-collectie is ongetwijfeld dat wij onze Bio Cotton-producten aanbieden tegen dezelfde competitieve prijs als producten die gemaakt zijn uit traditioneel katoen", aldus nog Seitz. “Bovendien beantwoorden de producten duidelijk ook aan de wensen van onze klanten op het vlak van mode en vormen ze daarom een uniek alternatief bij het shoppen”.


Vorig jaar nog noemde een wereldwijde marktanalyse van Textile Exchange C&A de meest toonaangevende retailer van kledij uit duurzaam geteeld katoen ter wereld. C&A heeft in ons land 128 winkels en telt hier een kleine 1.900 medewerkers.

 

Kledingketen C&A heeft zijn positie als wereldwijd toonaangevend producent van kleding in biologisch katoen opnieuw verstevigd. Het bedrijf verkocht in het boekjaar 2010 liefst 26 miljoen kledingstukken met Bio Cotton-label, gemaakt van 100% gegarandeerd  duurzaam geteeld katoen. De oorspronkelijke prognose voor de verkoop dat jaar bedroeg circa 23 miljoen stuks. In zijn prognoses voor 2011 maakt C&A zelfs gewag van een verkoop van méér dan 30 miljoen stuks.

Ook de Belg houdt van biokatoen

Vorig jaar verkocht C&A in België/Luxemburg meer dan 1,8 miljoen stuks in biokatoen, dit jaar rekent de keten op een stijging tot 2,3 miljoen. "We zijn blij dat de vraag naar en de waardering voor onze Bio Cotton-collectie, die op milieuvriendelijke wijze geproduceerd wordt, voortdurend stijgen bij onze klanten", zegt Andreas G. Seitz, woordvoerder en lid van de Raad van Bestuur van C&A Europe. Het aandeel van  biologisch katoen in de totale katoenen collectie van C&A is meer dan tienmaal hoger dan het gemiddelde in de sector. Als grootste retailer van  duurzaam geteeld katoen wereldwijd blijft C&A de strategische doelstelling nastreven om het segment  biologisch katoen aanzienlijk uit te breiden.

Al 60 miljoen stuks sinds 2007

C&A verkoopt al sinds 2007 consequent modieuze kleding in  biologisch katoen. Sindsdien werden er ongeveer 60 miljoen stuks van verkocht door C&A in Europa. "Een van de redenen voor het succes van onze 100% gewaarborgde Bio Cotton-collectie is ongetwijfeld dat wij onze Bio Cotton-producten aanbieden tegen dezelfde competitieve prijs als producten die gemaakt zijn uit traditioneel katoen", aldus nog Seitz. “Bovendien beantwoorden de producten duidelijk ook aan de wensen van onze klanten op het vlak van mode en vormen ze daarom een uniek alternatief bij het shoppen”.


Vorig jaar nog noemde een wereldwijde marktanalyse van Textile Exchange C&A de meest toonaangevende retailer van kledij uit duurzaam geteeld katoen ter wereld. C&A heeft in ons land 128 winkels en telt hier een kleine 1.900 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top