Birkenstock trekt zich terug van Amazon na problemen met namaak | RetailDetail

Birkenstock trekt zich terug van Amazon na problemen met namaak

Birkenstock trekt zich terug van Amazon na problemen met namaak

Schoenenmerk Birkenstock heeft besloten om geen producten meer te verkopen op Amazon, omdat het vindt dat er te veel namaak wordt verkocht op het Amerikaanse platform.

Toevloed Chinese verkopers

Daarnaast zal Birkenstock niet langer toestaan dat derde partijen producten van het merk bij Amazon verkopen. “De marktplaats van Amazon, die werkt als een open markt, creëert een omgeving waarin we te maken krijgen met inacceptabele handelspraktijken, waarvan we vinden dat die ons merk in gevaar brengen”, schrijft CEO David Kahan aan enkele duizenden retailpartners. “Deze activiteit intern en in samenwerking met Amazon aanpakken is onmogelijk gebleken.”

 

Birkenstock is één van de vele merken die te maken hebben met de groei van namaak op Amazon, zeker na de sterke opstoot van Chinese verkopers op de webshop. Birkenstock zal zijn klanten nu waarschuwen dat alle producten van het merk die voortaan te vinden zijn op Amazon niet te vertrouwen zijn en mogelijk namaak zijn. Het zal bovendien ook retailpartners die niet voor 1 januari 2017 stoppen met de verkoop via Amazon, op een 'gepaste manier' aanpakken.

 

“Door deze beslissing te nemen laten we de marktplaats van Amazon over aan namaak, valse leveranciers en ongeautoriseerde verkopers, waarmee we geen relatie hebben”, besluit Kahan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

Back to top