Birkenstock trekt zich terug van Amazon na problemen met namaak

Birkenstock trekt zich terug van Amazon na problemen met namaak

Schoenenmerk Birkenstock heeft besloten om geen producten meer te verkopen op Amazon, omdat het vindt dat er te veel namaak wordt verkocht op het Amerikaanse platform.

Toevloed Chinese verkopers

Daarnaast zal Birkenstock niet langer toestaan dat derde partijen producten van het merk bij Amazon verkopen. “De marktplaats van Amazon, die werkt als een open markt, creëert een omgeving waarin we te maken krijgen met inacceptabele handelspraktijken, waarvan we vinden dat die ons merk in gevaar brengen”, schrijft CEO David Kahan aan enkele duizenden retailpartners. “Deze activiteit intern en in samenwerking met Amazon aanpakken is onmogelijk gebleken.”

 

Birkenstock is één van de vele merken die te maken hebben met de groei van namaak op Amazon, zeker na de sterke opstoot van Chinese verkopers op de webshop. Birkenstock zal zijn klanten nu waarschuwen dat alle producten van het merk die voortaan te vinden zijn op Amazon niet te vertrouwen zijn en mogelijk namaak zijn. Het zal bovendien ook retailpartners die niet voor 1 januari 2017 stoppen met de verkoop via Amazon, op een 'gepaste manier' aanpakken.

 

“Door deze beslissing te nemen laten we de marktplaats van Amazon over aan namaak, valse leveranciers en ongeautoriseerde verkopers, waarmee we geen relatie hebben”, besluit Kahan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Back to top