Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland

Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland
Facebook

Het Zweedse Björn Borg opent dit jaar nog nieuwe flagshipstores in België en Nederland. Het zet zo zijn expansie verder, nadat het onlangs ook al nieuwe vestigingen opende in Brugge, Haarlem en Zwolle.

Overstap naar sportmerk

In België wil Björn Borg winkels openen in Antwerpen, Wijnegem en Gent, terwijl in Nederland de steden Rotterdam, Groningen en Arnhem hoog op het verlanglijstje staan. Naast gewone winkels komen er in verschillende steden mogelijk ook outletwinkels.

 

Björn Borg heeft momenteel 16 vestigingen in de Benelux, maar is bezig aan een stevige expansie. Die gaat samen met de transitie van een ondergoedmerk naar een volledig sportmerk. Die overstap levert het bedrijf alvast geen windeieren op, want in 2016 steeg de omzet van het modebedrijf met 10 procent naar 631,6 miljoen Zweedse kroon (66,9 miljoen euro). De winst kwam uit op 4,9 miljoen euro.

 

Vier jaar geleden besloot Björn Borg om een groot deel van het winkelbestand af te stoten. Sindsdien is het merk echter terug overgenomen door het oorspronkelijke moederbedrijf, dat er een nieuwe strategie op nahoudt. Daarnaast zijn de huren in Nederland sinds 2013 gedaald, wat het interessanter maakt om opnieuw winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top