Björn Borg ziet omzet licht stijgen

Björn Borg ziet omzet licht stijgen

In het tweede kwartaal is de netto-omzet van de Zweedse groep Björn Borg met twee procent gestegen dankzij positieve wisselkoerseffecten. Bij gelijke wisselkoersen daalde de netto-omzet immers met vijf procent.

Verkoop ondergoed daalt

De totale omzet van de groep kwam in het tweede kwartaal uit op 99,2 miljoen Zweedse kroon (10 miljoen euro), waardoor de semesteromzet opliep tot 230,3 miljoen Zweedse kroon (24 miljoen euro). Dat is vier procent minder dan een jaar geleden, en zonder wisselkoerseffecten was er zelfs sprake van een daling van elf procent.

 

Björn Borg kon in Zweden en Noorwegen een mooie groei laten optekenen, maar in België en het Verenigd Koninkrijk ging de verkoop achteruit. In Finland, Denemarken en Nederland bleef alles ongeveer op het niveau van een jaar geleden. De verkoop van ondergoed was goed voor 57 procent van de omzet, maar de verkoop viel in dat segment wel met 2 procent terug. Bij sportkledij en schoenen steeg de verkoop licht, terwijl bij tassen en brillen de omzet ongeveer gelijk bleef.

 

Vorig jaar maakte het modebedrijf een winst na belastingen van 2,2 miljoen Zweedse kroon (0,23 miljoen euro), maar dit jaar was er sprake van een verlies dat bijna even groot was: 2,3 miljoen Zweedse kroon (0,24 miljoen euro). Björn Borg heeft momenteel 38 winkels, waarvan er 17 in handen zijn van het bedrijf zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top