Björn Borg ziet omzet licht stijgen

Björn Borg ziet omzet licht stijgen

In het tweede kwartaal is de netto-omzet van de Zweedse groep Björn Borg met twee procent gestegen dankzij positieve wisselkoerseffecten. Bij gelijke wisselkoersen daalde de netto-omzet immers met vijf procent.

Verkoop ondergoed daalt

De totale omzet van de groep kwam in het tweede kwartaal uit op 99,2 miljoen Zweedse kroon (10 miljoen euro), waardoor de semesteromzet opliep tot 230,3 miljoen Zweedse kroon (24 miljoen euro). Dat is vier procent minder dan een jaar geleden, en zonder wisselkoerseffecten was er zelfs sprake van een daling van elf procent.

 

Björn Borg kon in Zweden en Noorwegen een mooie groei laten optekenen, maar in België en het Verenigd Koninkrijk ging de verkoop achteruit. In Finland, Denemarken en Nederland bleef alles ongeveer op het niveau van een jaar geleden. De verkoop van ondergoed was goed voor 57 procent van de omzet, maar de verkoop viel in dat segment wel met 2 procent terug. Bij sportkledij en schoenen steeg de verkoop licht, terwijl bij tassen en brillen de omzet ongeveer gelijk bleef.

 

Vorig jaar maakte het modebedrijf een winst na belastingen van 2,2 miljoen Zweedse kroon (0,23 miljoen euro), maar dit jaar was er sprake van een verlies dat bijna even groot was: 2,3 miljoen Zweedse kroon (0,24 miljoen euro). Björn Borg heeft momenteel 38 winkels, waarvan er 17 in handen zijn van het bedrijf zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top