Bod op Yoox Net-a-Porter goedgekeurd door mededingingsautoriteit | RetailDetail

Bod op Yoox Net-a-Porter goedgekeurd door mededingingsautoriteit

Bod op Yoox Net-a-Porter goedgekeurd door mededingingsautoriteit
Shutterstock

De Italiaanse mededingingsautoriteit heeft de mogelijke overname van Yoox Net-a-Porter door het Zwitserse Richemont goedgekeurd. Als het volledige bod wordt aanvaard, dan heeft het een waarde van 2,7 miljard euro.

 

90% van de aandelen

Het bod van Richemont ligt op tafel van 19 maart tot 9 mei. Indien er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, komt er nog een tweede acceptatieperiode van 21 tot 25 mei. Als de aandeelhouders van Yoox Net-a-Porter het bod aanvaarden, krijgt de Zwitserse luxegroep minstens 90% van de aandelen van de online retailer in handen. Momenteel beschikt Richemont net niet over de helft van de aandelen.

 

Federico Marchetti, de CEO van Yoox Net-a-Porter, liet eerder al verstaan dat hij het bod zal accepteren. Na de overname blijft hij ook in functie en zal de groep als zelfstandig bedrijf blijven functioneren.

 

Het overnamebod van Richemont komt er in een tijd waarin steeds meer luxemerken online aan de slag gaan. Na jaren van terughoudendheid merken ze immers dat de consument ook duurdere producten zonder problemen online aankoopt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.