Brantano wil zo groot worden als Zalando | RetailDetail

Brantano wil zo groot worden als Zalando

Brantano wil zo groot worden als Zalando
Foto Brantano

Er moet in België naast Zalando plaats zijn voor een sterke lokale e-commercespeler in mode. Die plek is weggelegd voor Brantano, meent topman Dieter Penninckx van FNG Group.

 

Modesmaken verschillen lokaal

“We schatten de markt voor kleding en schoenen in de Benelux op 18 miljard euro. Verwacht wordt dat de 15% online verkopen van vandaag zullen verdubbelen tot 30% in drie à vijf jaar. Zalando ambieert 5% marktaandeel. Wij kunnen met Brantano minstens even groot worden”. Zo schetst Penninckx zijn grote e-commerceambities met de keten in de krant Het Laatste Nieuws.  

 

Overal in Europa zie je sterke lokale onlinespelers, aldus de CEO, maar in België is die er niet. Wehkamp probeerde het vanuit Nederland en moest ondervinden dat de modesmaken te sterk verschillen. Er moet naast Zalando plaats zijn voor Brantano als sterke onlinespeler met een lokaal aanbod. De synergie tussen een sterke webshop en een groot netwerk van fysieke winkels is daarbij een troef voor de schoen- en kledingketen.

 

FNG investeerde zowat 30 miljoen euro in een nieuwe webomgeving die gebruik maakt van artificiële intelligentie. Die werd ontwikkeld door het team achter Miss Etam. Met resultaat: dubbel zoveel bezoeken aan de webshop resulteren nu ook in een aankoop. Later dit jaar wordt het onlineaanbod nog uitgebreid let de duurdere merken die bij Concept Fashion in de rekken liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.