Brantano wil zo groot worden als Zalando | RetailDetail

Brantano wil zo groot worden als Zalando

Brantano wil zo groot worden als Zalando
Foto Brantano

Er moet in België naast Zalando plaats zijn voor een sterke lokale e-commercespeler in mode. Die plek is weggelegd voor Brantano, meent topman Dieter Penninckx van FNG Group.

 

Modesmaken verschillen lokaal

“We schatten de markt voor kleding en schoenen in de Benelux op 18 miljard euro. Verwacht wordt dat de 15% online verkopen van vandaag zullen verdubbelen tot 30% in drie à vijf jaar. Zalando ambieert 5% marktaandeel. Wij kunnen met Brantano minstens even groot worden”. Zo schetst Penninckx zijn grote e-commerceambities met de keten in de krant Het Laatste Nieuws.  

 

Overal in Europa zie je sterke lokale onlinespelers, aldus de CEO, maar in België is die er niet. Wehkamp probeerde het vanuit Nederland en moest ondervinden dat de modesmaken te sterk verschillen. Er moet naast Zalando plaats zijn voor Brantano als sterke onlinespeler met een lokaal aanbod. De synergie tussen een sterke webshop en een groot netwerk van fysieke winkels is daarbij een troef voor de schoen- en kledingketen.

 

FNG investeerde zowat 30 miljoen euro in een nieuwe webomgeving die gebruik maakt van artificiële intelligentie. Die werd ontwikkeld door het team achter Miss Etam. Met resultaat: dubbel zoveel bezoeken aan de webshop resulteren nu ook in een aankoop. Later dit jaar wordt het onlineaanbod nog uitgebreid let de duurdere merken die bij Concept Fashion in de rekken liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.