Burberry profiteert van brexit | RetailDetail

Burberry profiteert van brexit

Burberry profiteert van brexit

Het Britse modemerk Burberry heeft de voorbije maanden weten te profiteren van de gevolgen van de brexit. Door de lagere stand van de Britse pond gaven toeristen in het Verenigd Koninkrijk immers meer geld uit.

Sterke stijging Verenigd Koninkrijk

Die extra verkoop kon Burberry in de eerste helft van het jaar wel gebruiken, want in Azië was er sprake van een omgekeerde trend: daar daalde de omzet ten opzichte van een jaar eerder. In de eerste zes maanden van 2016 haalde Burberry een omzet van 1,16 miljard pond (1,3 miljard euro), 5% meer dan een jaar eerder. Daarmee wist het ook te voldoen aan de verwachtingen van de analisten. Op vergelijkbare basis steeg de omzet in het tweede kwartaal met 2%.

 

Burberry laat verstaan dat de goede prestatie te danken is aan een betere verkoop in het Verenigd Koninkrijk. Door de zwakke positie van de pond, die na de brexit een flinke klap kreeg, zijn producten voor toeristen uit andere landen immers een stuk goedkoper geworden. Het is dan ook niet verrassend dat de vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk met 30% de hoogte in schoot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.