Burberry wil klanten naar Snapchat lokken | RetailDetail

Burberry wil klanten naar Snapchat lokken

Burberry wil klanten naar Snapchat lokken

Het modemerk Burberry gaat een Snapcode toevoegen aan zijn producten: dat is een soort QR-code, die klanten naar Snapchat moet lokken. Burberry is op die app één van de merken met een kanaal op Snapchat Discover.

Blik achter de schermen

Het Britse Burberry is zo het eerste merk dat de Snapcode op deze manier in gebruik neemt. In een nieuwe reclamecampagne van Burberry wordt de aandacht gevestigd op de Snapcode. Als consumenten die code scannen, dan kunnen ze op het kanaal van Burberry op Snapchat extra content vinden, zoals een langere versie van het reclamefilmpje en een blik achter de schermen. Net zoals alle andere content op Snapchat zullen de beelden slechts voor 24 uur beschikbaar zijn.

 

Het is niet de eerste keer dat Burberry intensief gebruik maakt van de sociale media. Zo streamde het eerder al een modeshow live op Snapchat, die volgens Burberry maar liefst 100 miljoen kijkers lokte. Onlangs werd een fotoshoot nog live gevolgd via Instagram, waar volgers van Burberry beelden van achter de schermen kregen te zien.

 

De nauwe samenwerking met Snapchat heeft er ook al voor gezorgd dat Burberry een bevoorrechte plek heeft binnen de app van Snapchat, waar het momenteel het enige gepromote merk is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.