Burberry wil klanten naar Snapchat lokken | RetailDetail

Burberry wil klanten naar Snapchat lokken

Burberry wil klanten naar Snapchat lokken

Het modemerk Burberry gaat een Snapcode toevoegen aan zijn producten: dat is een soort QR-code, die klanten naar Snapchat moet lokken. Burberry is op die app één van de merken met een kanaal op Snapchat Discover.

Blik achter de schermen

Het Britse Burberry is zo het eerste merk dat de Snapcode op deze manier in gebruik neemt. In een nieuwe reclamecampagne van Burberry wordt de aandacht gevestigd op de Snapcode. Als consumenten die code scannen, dan kunnen ze op het kanaal van Burberry op Snapchat extra content vinden, zoals een langere versie van het reclamefilmpje en een blik achter de schermen. Net zoals alle andere content op Snapchat zullen de beelden slechts voor 24 uur beschikbaar zijn.

 

Het is niet de eerste keer dat Burberry intensief gebruik maakt van de sociale media. Zo streamde het eerder al een modeshow live op Snapchat, die volgens Burberry maar liefst 100 miljoen kijkers lokte. Onlangs werd een fotoshoot nog live gevolgd via Instagram, waar volgers van Burberry beelden van achter de schermen kregen te zien.

 

De nauwe samenwerking met Snapchat heeft er ook al voor gezorgd dat Burberry een bevoorrechte plek heeft binnen de app van Snapchat, waar het momenteel het enige gepromote merk is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top