C&A komt met cradle-to-cradle collectie | RetailDetail

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie
Shutterstock

Modeketen C&A brengt in juni een collectie 'Cradle to Cradle Certified Gold' T-shirts op de markt. Die zijn zodanig ontworpen dat ze volledig gerecycleerd of hergebruikt kunnen worden en kunnen volgens C&A zelfs gewoon op de composthoop.

Volgende stap in duurzaamheidsstrategie

“We zijn heel trots dat we onze eerste Cradle to Cradle Certified Gold T-shirts uitbrengen. Deze T-shirts werden ontworpen met de natuur als inspiratiebron en met de bedoeling ze een tweede leven te geven. Dat betekent dat ze hergebruikt of gerecycleerd kunnen worden, of als je het letterlijk neemt: dat je ze op de composthoop zou kunnen gooien”, zegt You Nguyen, die bij C&A verantwoordelijk is voor damesmode. De collectie bestaat uit twee modellen die in zeventien verschillende kleuren worden gefabriceerd, en variëren in prijs van 7 tot 9 euro.

 

C&A ziet de collectie als een logische volgende stap in zijn duurzaamheidsstrategie. C&A is al één van de grootste verkopers van duurzaam biologisch katoen wereldwijd. De collectie zal vanaf 1 juni verkrijgbaar zijn in negentien Europese landen en in de webshop. Volgens de keten is het de eerste moderetailer wereldwijd die een cradle-to-cradle collectie met Gold-certificaat op de markt brengt, die volledig bestaat uit 100 procent biologisch katoen.

 

Fashion for Good

De nieuwe T-shirts werden ontwikkeld in samenspraak met Fashion For Good, een organisatie die kledingproducenten, winkeliers, non-profitorganisaties, vernieuwers en financiers samenbrengt in een poging de kledingindustrie duurzamer te maken.

 

C&A is niet het eerste bedrijf dat experimenteert met cradle-to-cradle kleding. Eerder lanceerde JBC al een collectie die bestond uit recycleerbare stukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.