C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie
Shutterstock

Modeketen C&A brengt in juni een collectie 'Cradle to Cradle Certified Gold' T-shirts op de markt. Die zijn zodanig ontworpen dat ze volledig gerecycleerd of hergebruikt kunnen worden en kunnen volgens C&A zelfs gewoon op de composthoop.

Volgende stap in duurzaamheidsstrategie

“We zijn heel trots dat we onze eerste Cradle to Cradle Certified Gold T-shirts uitbrengen. Deze T-shirts werden ontworpen met de natuur als inspiratiebron en met de bedoeling ze een tweede leven te geven. Dat betekent dat ze hergebruikt of gerecycleerd kunnen worden, of als je het letterlijk neemt: dat je ze op de composthoop zou kunnen gooien”, zegt You Nguyen, die bij C&A verantwoordelijk is voor damesmode. De collectie bestaat uit twee modellen die in zeventien verschillende kleuren worden gefabriceerd, en variëren in prijs van 7 tot 9 euro.

 

C&A ziet de collectie als een logische volgende stap in zijn duurzaamheidsstrategie. C&A is al één van de grootste verkopers van duurzaam biologisch katoen wereldwijd. De collectie zal vanaf 1 juni verkrijgbaar zijn in negentien Europese landen en in de webshop. Volgens de keten is het de eerste moderetailer wereldwijd die een cradle-to-cradle collectie met Gold-certificaat op de markt brengt, die volledig bestaat uit 100 procent biologisch katoen.

 

Fashion for Good

De nieuwe T-shirts werden ontwikkeld in samenspraak met Fashion For Good, een organisatie die kledingproducenten, winkeliers, non-profitorganisaties, vernieuwers en financiers samenbrengt in een poging de kledingindustrie duurzamer te maken.

 

C&A is niet het eerste bedrijf dat experimenteert met cradle-to-cradle kleding. Eerder lanceerde JBC al een collectie die bestond uit recycleerbare stukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top