C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen
C&A

Kledingketen C&A heeft haar webshop uitgerold naar elf nieuwe landen. Daarmee wordt het aantal landen waarin de keten online actief is, in één klap meer dan verdubbeld.

 

Vier landen waar C&A nog niet actief was

“Deze bijkomende webwinkel is de volgende grote stap in de expansie van onze online activiteiten”, zegt e-commercedirecteur Andreas Hammer. De elf nieuwe landen zijn Hongarije, Kroatië, Portugal, Roemenië, Slovakije, Slovenië en Tsjechië, aangevuld met vier landen waar de retailer nog geen winkels heeft: Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden. “We weten dat veel inwoners van die landen het jammer vinden dat ze onze kledij niet online konden kopen. De lancering van de EU-shop is dus goed nieuws voor hen”, zegt Andreas Hammer.

 

De nieuwe webshop voor de elf landen is eentalig Engels en alle prijzen zijn in euro, zelfs in die landen waar een andere munt in omloop is. “Dit platform verdient dan ook echt het etiket EU-shop. Ongeacht in welk land de klant woont, hij of zij krijgt hetzelfde aanbod tegen identiek dezelfde prijzen.”

 

C&A, dat meer dan 1.500 winkels telt in achttien Europese landen plus Brazilië, Mexico en China, had tot nog toe negen webshops: in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zwitserland. Die waren wel telkens in de taal (of talen) van het land in kwestie. “De klanten kunnen die gewoon blijven gebruiken in hun eigen taal”, klinkt het nog bij C&A.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.