C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen
C&A

Kledingketen C&A heeft haar webshop uitgerold naar elf nieuwe landen. Daarmee wordt het aantal landen waarin de keten online actief is, in één klap meer dan verdubbeld.

 

Vier landen waar C&A nog niet actief was

“Deze bijkomende webwinkel is de volgende grote stap in de expansie van onze online activiteiten”, zegt e-commercedirecteur Andreas Hammer. De elf nieuwe landen zijn Hongarije, Kroatië, Portugal, Roemenië, Slovakije, Slovenië en Tsjechië, aangevuld met vier landen waar de retailer nog geen winkels heeft: Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden. “We weten dat veel inwoners van die landen het jammer vinden dat ze onze kledij niet online konden kopen. De lancering van de EU-shop is dus goed nieuws voor hen”, zegt Andreas Hammer.

 

De nieuwe webshop voor de elf landen is eentalig Engels en alle prijzen zijn in euro, zelfs in die landen waar een andere munt in omloop is. “Dit platform verdient dan ook echt het etiket EU-shop. Ongeacht in welk land de klant woont, hij of zij krijgt hetzelfde aanbod tegen identiek dezelfde prijzen.”

 

C&A, dat meer dan 1.500 winkels telt in achttien Europese landen plus Brazilië, Mexico en China, had tot nog toe negen webshops: in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zwitserland. Die waren wel telkens in de taal (of talen) van het land in kwestie. “De klanten kunnen die gewoon blijven gebruiken in hun eigen taal”, klinkt het nog bij C&A.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.