C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport

C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport

Winkelketen C&A heeft zopas zijn eerste Global Sustainability Report vrijgegeven, waarin het de verschillende duurzame initiatieven neerschrijft die het bedrijf onderneemt. Zo werd C&A uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organisch katoen.

 

Specifiek managementteam en metingen

Het is de eerste keer dat C&A publiek maakt welke vooruitgang het heeft geboekt rond de doelstellingen die het heeft gesteld rond duurzaamheid. Die werden afgelopen jaar voorgesteld en moeten tegen 2020 bereikt worden.

 

“In 2015 lag de focus op het uitbouwen van een sterk bestuur en sterke verantwoordelijkheid om onze nieuwe strategie gericht op duurzaamheid te ondersteunen. Duurzaamheid integreren in ons zakelijk managementsysteem is cruciaal geweest om onze ambitie - om mode te creëren met een positieve impact - extra kracht bij te zetten”, zegt Jeffrey Hogue, C&A’s Global Chief Sustainability Officer.

 

Om zijn doelstellingen te bereiken riep C&A in 2015 een nieuw managementteam voor Duurzame Chemicaliën in het leven en voerde het voor het eerst complete metingen uit rond de wereldwijde voetafdruk van C&A voor koolstof en water.

 

Nieuwe gedragscode voor fabrieken

C&A werd in 2015 door de Textile Exchange uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organische katoen. In 2015 was 40 procent van de gebruikte katoen van organische oorsprong. Het doel is om daar tegen 2020 100 procent van te maken.

 

Daarnaast werd 90 procent van de kleding gehaald bij de meest gewaardeerde leveranciers, die op vlak van duurzaamheid het hoogste scoren. Op dat vlak werd voor fabrieken in Azië en Europa ook een nieuwe gedragscode en een nieuw auditproces geïntroduceerd.

 

Tot slot ondertekende C&A ook het UN Global Compact, ´s werelds grootste initiatief om de duurzaamheid van ondernemingen te stimuleren, en betrok het meer dan 23.000 werknemers bij de eerste campagne rond duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort een taks op vlees: wordt vlees de nieuwe tabak?

12/12/2017

Binnen de tien jaar komt er een vleestaks die vleesverbruik moet ontmoedigen, menen onderzoekers en parlementairen van over de hele wereld. De snelle groei van de vleesconsumptie heeft immers ernstige gevolgen voor klimaat en gezondheid.

 

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Foodmaker lanceert eetbaar servies

06/12/2017

Restaurantketen Foodmaker wil altijd zo duurzaam mogelijk werken en komt daarom nu op de proppen met een opmerkelijk nieuw bord. Voortaan kunnen klanten immers hun bord gewoon opeten.

Back to top