C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport | RetailDetail

C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport

C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport

Winkelketen C&A heeft zopas zijn eerste Global Sustainability Report vrijgegeven, waarin het de verschillende duurzame initiatieven neerschrijft die het bedrijf onderneemt. Zo werd C&A uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organisch katoen.

 

Specifiek managementteam en metingen

Het is de eerste keer dat C&A publiek maakt welke vooruitgang het heeft geboekt rond de doelstellingen die het heeft gesteld rond duurzaamheid. Die werden afgelopen jaar voorgesteld en moeten tegen 2020 bereikt worden.

 

“In 2015 lag de focus op het uitbouwen van een sterk bestuur en sterke verantwoordelijkheid om onze nieuwe strategie gericht op duurzaamheid te ondersteunen. Duurzaamheid integreren in ons zakelijk managementsysteem is cruciaal geweest om onze ambitie - om mode te creëren met een positieve impact - extra kracht bij te zetten”, zegt Jeffrey Hogue, C&A’s Global Chief Sustainability Officer.

 

Om zijn doelstellingen te bereiken riep C&A in 2015 een nieuw managementteam voor Duurzame Chemicaliën in het leven en voerde het voor het eerst complete metingen uit rond de wereldwijde voetafdruk van C&A voor koolstof en water.

 

Nieuwe gedragscode voor fabrieken

C&A werd in 2015 door de Textile Exchange uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organische katoen. In 2015 was 40 procent van de gebruikte katoen van organische oorsprong. Het doel is om daar tegen 2020 100 procent van te maken.

 

Daarnaast werd 90 procent van de kleding gehaald bij de meest gewaardeerde leveranciers, die op vlak van duurzaamheid het hoogste scoren. Op dat vlak werd voor fabrieken in Azië en Europa ook een nieuwe gedragscode en een nieuw auditproces geïntroduceerd.

 

Tot slot ondertekende C&A ook het UN Global Compact, ´s werelds grootste initiatief om de duurzaamheid van ondernemingen te stimuleren, en betrok het meer dan 23.000 werknemers bij de eerste campagne rond duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top