C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend | RetailDetail

C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend

C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend

In het Wijnegem Shopping Center is afgelopen weekend kledingwinkel C&A heropend volgens een nieuw concept. Het is de eerste winkel in Europa die werd ingericht volgens het concept, dat de komende jaren ook wordt overgebracht naar andere filialen.

 

Marktaandeel verstevigen

De winkel van 2.500 m² is voortaan ingedeeld in ‘kamers’, waarbij werd gekozen om kledij te verdelen volgens bepaalde 'momenten'. “Overal in de winkel hebben we werelden gecreëerd waar we ideeën aanreiken voor leuke outfits en ensembles. Dat doen we voor elke gelegenheid: op het werk, in de vrije tijd, bij het uitgaan, maar ook voor vlak na de geboorte, de eerste communie en zelfs bij het slapen gaan, want er is ook een uitgebreide lingerieafdeling. Daarom ook hebben we het aantal van top tot teen uitgedoste etalagepoppen spectaculair verhoogd”, zegt marketingdirecteur Johan Soenens aan Gazet van Antwerpen.

 

C&A hoopt met het nieuwe concept zijn marktaandeel in België te verstevigen. Momenteel ligt dat op 8,2%, wat het grootste marktaandeel in België is. “We willen die positie verstevigen. De grote vernieuwingsoperatie die in Wijnegem nu werd ingezet, onderstreept onze ambitie”, aldus Soenens. “De komende maanden en jaren worden alle 160 Belgische C&A’s alsook onze winkels elders in Europa volgens dit concept gerestyled.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.