Caméléon lanceert "plan van de laatste kans" | RetailDetail

Caméléon lanceert "plan van de laatste kans"

Caméléon lanceert "plan van de laatste kans"

Het moederbedrijf van de keten Caméléon heeft een plan voorgelegd aan de Brusselse rechtbank van koophandel dat hen moet redden van het faillissement. Alles hangt nu af van de beslissing van de rechter.

"Drastische maatregelen"

Caméléon, de keten die gespecialiseerd is in de verkoop van overschotten van grote modemerken, heeft momenteel een schuld van ongeveer 10 miljoen euro aan banken, aandeelhouders en leveranciers. Om zichzelf te redden, moest het bedrijf een reorganisatieplan voorleggen aan de rechtbank.

 

"We hebben het meest realistische gedaan om het bedrijf te redden. Als dit plan niet slaagt, dan zal het bedrijf failliet gaan. We hebben drastische maatregelen genomen, maar we willen continuïteit en dat het bedrijf overleeft", zegt Pascal Leurquin, de crisismanager die deze zomer werd aangesteld om Caméléon te redden, aan L'Echo.

 

Caméléon schoot bij zijn lancering als een komeet de lucht in, maar heeft de laatste jaren vooral te kampen met de concurrentie van online verkoop, waardoor de verkoop in de winkels drastisch terugviel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.