Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland | RetailDetail

Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland

Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland
Facebook

De Belgische modegroep Cassis Paprika maakt verder werk van zijn internationale expansie en zet nu ook de stap naar Duitsland. Ze sloot daarvoor deals met Galeria Kaufhof, Otto en Amazon. Het wordt al de vierde buitenlandse markt voor de groep.

Ook expansie in andere landen

Bij Galeria Kaufhof zullen de collecties van Paprika, het merk voor vrouwen met een maatje meer, te vinden zijn bij een dertigtal vestigingen. Daarnaast wordt er ook sterk ingezet op de online verkoop, dankzij deals met Otto en Amazon. De Duitse groep Otto is bijvoorbeeld de tweede grootste speler op vlak van online mode in Europa.

 

In België is Cassis Paprika naast Paprika ook actief met het modemerk Cassis, waarvan het een honderdtal verkooppunten heeft. In België staan er dan ook niet onmiddellijk verdere winkelopeningen op het programma.

 

“Maar in het buitenland blijven we winkels openen”, zegt CEO Vincent Rousseau in De Tijd. Zowel in Nederland als in Frankrijk zijn er al een twintigtal vestigingen van Paprika te vinden en ziet Rousseau nog verdere ruimte voor groei. Op termijn komen er in Nederland alvast nog vijf tot tien nieuwe winkels bij. Naast de genoemde landen is Cassis Paprika ook nog te vinden in Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.