Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland

Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland
Facebook

De Belgische modegroep Cassis Paprika maakt verder werk van zijn internationale expansie en zet nu ook de stap naar Duitsland. Ze sloot daarvoor deals met Galeria Kaufhof, Otto en Amazon. Het wordt al de vierde buitenlandse markt voor de groep.

Ook expansie in andere landen

Bij Galeria Kaufhof zullen de collecties van Paprika, het merk voor vrouwen met een maatje meer, te vinden zijn bij een dertigtal vestigingen. Daarnaast wordt er ook sterk ingezet op de online verkoop, dankzij deals met Otto en Amazon. De Duitse groep Otto is bijvoorbeeld de tweede grootste speler op vlak van online mode in Europa.

 

In België is Cassis Paprika naast Paprika ook actief met het modemerk Cassis, waarvan het een honderdtal verkooppunten heeft. In België staan er dan ook niet onmiddellijk verdere winkelopeningen op het programma.

 

“Maar in het buitenland blijven we winkels openen”, zegt CEO Vincent Rousseau in De Tijd. Zowel in Nederland als in Frankrijk zijn er al een twintigtal vestigingen van Paprika te vinden en ziet Rousseau nog verdere ruimte voor groei. Op termijn komen er in Nederland alvast nog vijf tot tien nieuwe winkels bij. Naast de genoemde landen is Cassis Paprika ook nog te vinden in Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Back to top