Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland

Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland
Facebook

De Belgische modegroep Cassis Paprika maakt verder werk van zijn internationale expansie en zet nu ook de stap naar Duitsland. Ze sloot daarvoor deals met Galeria Kaufhof, Otto en Amazon. Het wordt al de vierde buitenlandse markt voor de groep.

Ook expansie in andere landen

Bij Galeria Kaufhof zullen de collecties van Paprika, het merk voor vrouwen met een maatje meer, te vinden zijn bij een dertigtal vestigingen. Daarnaast wordt er ook sterk ingezet op de online verkoop, dankzij deals met Otto en Amazon. De Duitse groep Otto is bijvoorbeeld de tweede grootste speler op vlak van online mode in Europa.

 

In België is Cassis Paprika naast Paprika ook actief met het modemerk Cassis, waarvan het een honderdtal verkooppunten heeft. In België staan er dan ook niet onmiddellijk verdere winkelopeningen op het programma.

 

“Maar in het buitenland blijven we winkels openen”, zegt CEO Vincent Rousseau in De Tijd. Zowel in Nederland als in Frankrijk zijn er al een twintigtal vestigingen van Paprika te vinden en ziet Rousseau nog verdere ruimte voor groei. Op termijn komen er in Nederland alvast nog vijf tot tien nieuwe winkels bij. Naast de genoemde landen is Cassis Paprika ook nog te vinden in Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top