CEO van Benetton Fashion Company stapt op | RetailDetail

CEO van Benetton Fashion Company stapt op

CEO van Benetton Fashion Company stapt op
Shutterstock

Marco Airoldi stapt na de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van 16 mei op als CEO van de Benetton Fashion Company. Airoldi was er sinds 2014 CEO en is verantwoordelijk voor de herpositionering die het bedrijf de voorbije jaren doorvoerde.

Ook nieuwe COO

Toen Airoldi aan de slag ging bij Benetton was het zijn taak om het bedrijf winstgevender te maken. Daarop werd besloten om de focus van het modebedrijf te richten op enkele grote merken, zoals United Colors of Benetton en Sisley: kleinere merken werden dan weer stopgezet. “De raad van bestuur wil Marco Airoldi bedanken die sinds 2013, eerst als consultant en later als CEO en algemeen directeur, heeft bijgedragen aan de vorming en de lancering van het herpositioneringsplan dat zich richt op een aantal markten, winkels en merken van de Benetton Group”, staat te lezen in een persbericht.

 

Momenteel is het nog niet duidelijk of er al een opvolger is voor Airoldi. Wel werd ook meteen bekend gemaakt dat Tommasso Bruso aan de slag gaat als de nieuwe COO van het modebedrijf. Bruso werkt al enkele jaren voor Benetton, eerst in Italië en later in de Verenigde Staten. Tot nu toe was hij aan de slag als CEO van de merken Fedon, Furla en Diesel in Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.