CEO van Benetton Fashion Company stapt op | RetailDetail

CEO van Benetton Fashion Company stapt op

CEO van Benetton Fashion Company stapt op
Shutterstock

Marco Airoldi stapt na de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van 16 mei op als CEO van de Benetton Fashion Company. Airoldi was er sinds 2014 CEO en is verantwoordelijk voor de herpositionering die het bedrijf de voorbije jaren doorvoerde.

Ook nieuwe COO

Toen Airoldi aan de slag ging bij Benetton was het zijn taak om het bedrijf winstgevender te maken. Daarop werd besloten om de focus van het modebedrijf te richten op enkele grote merken, zoals United Colors of Benetton en Sisley: kleinere merken werden dan weer stopgezet. “De raad van bestuur wil Marco Airoldi bedanken die sinds 2013, eerst als consultant en later als CEO en algemeen directeur, heeft bijgedragen aan de vorming en de lancering van het herpositioneringsplan dat zich richt op een aantal markten, winkels en merken van de Benetton Group”, staat te lezen in een persbericht.

 

Momenteel is het nog niet duidelijk of er al een opvolger is voor Airoldi. Wel werd ook meteen bekend gemaakt dat Tommasso Bruso aan de slag gaat als de nieuwe COO van het modebedrijf. Bruso werkt al enkele jaren voor Benetton, eerst in Italië en later in de Verenigde Staten. Tot nu toe was hij aan de slag als CEO van de merken Fedon, Furla en Diesel in Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.