Charles Vögele trekt zich terug uit België

Charles Vögele trekt zich terug uit België

Het Zwitserse modemerk Charles Vögele plant een volledige terugtrekking uit de Belgische markt. Alle 41 Belgische vestigingen van de keten en 210 banen worden geschrapt.

 

Nooit winst geboekt

Charles Vögele heeft in België nooit winst kunnen maken. Dat laat de modeketen weten in een persmededeling. Aangezien het concern zich zelf in financiëel zwaar weer bevindt, heeft de raad van bestuur nu besloten de stekker uit de Belgische activiteiten te trekken. De holding ziet naar eigen zeggen geen mogelijkheid om het herstel van de Belgische organisatie verder te financieren.

 

"Ondanks intensieve pogingen om een omslag te maken en om de nodige vooruitgang te boeken, hebben onze Belgische activiteiten nooit operationele winst kunnen boeken", laat Max Katz, voorzitter van de raad van bestuur van Charles Vögele Holding, weten. "Daarnaast speelden moeilijke economische omstandigheden, de complexiteit van de Belgische markt en een negatief consumentensentiment een belangrijke rol in deze beslissing."

 

De keten van kledingwinkels is sinds 1999 actief in ons land, maar al in 2011 startte Charles Vögele een strategisch programma om de resultaten van de groep hier te verbeteren. Verlieslatende winkels werden gesloten, er gebeurden wijzigingen in het management en een nieuw hoofdkantoor werd in Merksem geopend. Toch kon dit het tij blijkbaar niet keren.

 

In de komende dagen zegt het bedrijf de ondernemingsraad te zullen consulteren om de volgende stappen en dus de toekomst van de 41 winkels en 210 Belgische medewerkers te bepalen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top