Charles Vögele trekt zich terug uit België | RetailDetail

Charles Vögele trekt zich terug uit België

Charles Vögele trekt zich terug uit België

Het Zwitserse modemerk Charles Vögele plant een volledige terugtrekking uit de Belgische markt. Alle 41 Belgische vestigingen van de keten en 210 banen worden geschrapt.

 

Nooit winst geboekt

Charles Vögele heeft in België nooit winst kunnen maken. Dat laat de modeketen weten in een persmededeling. Aangezien het concern zich zelf in financiëel zwaar weer bevindt, heeft de raad van bestuur nu besloten de stekker uit de Belgische activiteiten te trekken. De holding ziet naar eigen zeggen geen mogelijkheid om het herstel van de Belgische organisatie verder te financieren.

 

"Ondanks intensieve pogingen om een omslag te maken en om de nodige vooruitgang te boeken, hebben onze Belgische activiteiten nooit operationele winst kunnen boeken", laat Max Katz, voorzitter van de raad van bestuur van Charles Vögele Holding, weten. "Daarnaast speelden moeilijke economische omstandigheden, de complexiteit van de Belgische markt en een negatief consumentensentiment een belangrijke rol in deze beslissing."

 

De keten van kledingwinkels is sinds 1999 actief in ons land, maar al in 2011 startte Charles Vögele een strategisch programma om de resultaten van de groep hier te verbeteren. Verlieslatende winkels werden gesloten, er gebeurden wijzigingen in het management en een nieuw hoofdkantoor werd in Merksem geopend. Toch kon dit het tij blijkbaar niet keren.

 

In de komende dagen zegt het bedrijf de ondernemingsraad te zullen consulteren om de volgende stappen en dus de toekomst van de 41 winkels en 210 Belgische medewerkers te bepalen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.