China en VS stuwen omzet Nike | RetailDetail

China en VS stuwen omzet Nike

China en VS stuwen omzet Nike

De omzet van het Amerikaanse sportmerk Nike is in het tweede kwartaal met meer dan 6% gegroeid. Daarnaast kwam ook de winst hoger uit dan de verwachtingen van analisten. Vooral in de VS en China presteerde het bedrijf sterk.

Basketbaldivisie presteert minder sterk

De totale omzet voor Nike in het kwartaal dat eindigde op 30 november, kwam uit op 8,18 miljard dollar (7,9 miljard euro). Dat is een groei van 6,4% ten opzichte van een jaar eerder, onder andere dankzij een grotere vraag in de Verenigde Staten en China. De winst steeg zelfs met 7% naar 842 miljoen dollar (800 miljoen euro). Daarnaast stelde Nike dat er even veel ‘future orders’ voor de komende zes maanden zijn dan een jaar eerder.

 

Nike maakte er de voorbije maanden werk van om de omzet opnieuw de hoogte in te drijven, met onder andere aangepaste prijzen bij bepaalde producten en meer aandacht voor de online verkoop. Die strategie werkt nu zijn vruchten af.

 

Langs de andere kant moet het Amerikaanse merk wel toegeven dat de verkoop in de basketbaldivisie tegenvallend was. Nike kwam daarom op de proppen met nieuwe collecties en lagere prijs en verwacht dat de verkoop van basketbalproducten in de tweede helft van het jaar opnieuw zal aantrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.