China en VS stuwen omzet Nike | RetailDetail

China en VS stuwen omzet Nike

China en VS stuwen omzet Nike

De omzet van het Amerikaanse sportmerk Nike is in het tweede kwartaal met meer dan 6% gegroeid. Daarnaast kwam ook de winst hoger uit dan de verwachtingen van analisten. Vooral in de VS en China presteerde het bedrijf sterk.

Basketbaldivisie presteert minder sterk

De totale omzet voor Nike in het kwartaal dat eindigde op 30 november, kwam uit op 8,18 miljard dollar (7,9 miljard euro). Dat is een groei van 6,4% ten opzichte van een jaar eerder, onder andere dankzij een grotere vraag in de Verenigde Staten en China. De winst steeg zelfs met 7% naar 842 miljoen dollar (800 miljoen euro). Daarnaast stelde Nike dat er even veel ‘future orders’ voor de komende zes maanden zijn dan een jaar eerder.

 

Nike maakte er de voorbije maanden werk van om de omzet opnieuw de hoogte in te drijven, met onder andere aangepaste prijzen bij bepaalde producten en meer aandacht voor de online verkoop. Die strategie werkt nu zijn vruchten af.

 

Langs de andere kant moet het Amerikaanse merk wel toegeven dat de verkoop in de basketbaldivisie tegenvallend was. Nike kwam daarom op de proppen met nieuwe collecties en lagere prijs en verwacht dat de verkoop van basketbalproducten in de tweede helft van het jaar opnieuw zal aantrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.