Chinese opmars stuwt resultaten Burberry | RetailDetail

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry
Shutterstock

Het Britse modemerk Burberry zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 3% groeien, voornamelijk dankzij een sterke opmars in China. Daar lanceerde het merk een nieuwe campagne op WeChat, wat vooral de online verkoop de hoogte in dreef.

Sterke online groei China

De omzet van het Britse Burberry kwam in het eerste kwartaal uit op 478 miljoen pond (535 miljoen euro), 3% meer dan een jaar geleden. Op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een sprong van 4%, maar wisselkoersschommelingen drukten op de resultaten. De cijfers betekenen alvast een goede start voor Marco Gobbetti, die pas sinds deze maand aan het hoofd van het bedrijf staat.

 

Vooral in China zette Burberry een mooie stap voorwaarts: daar lanceerde Burberry een nieuwe online campagne via de populaire app WeChat. Daardoor verdubbelde in China de online verkoop in het eerste kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. De totale omzetgroei in het land kwam zo uit op 5%. Ook in het Verenigd Koninkrijk spreekt Burberry van een mooie groei, maar in sommige markten op het vasteland, zoals Italië, waren de cijfers minder positief. Ook in Noord- en Zuid-Amerika viel de omzet licht terug.

 

“We zijn tevreden met onze prestaties in het eerste kwartaal, terwijl we ook weten dat we nog heel wat werk voor de boeg hebben”, aldus CEO Marco Gobbetti. “Ik kijk er naar uit om verder te bouwen op de funderingen die door Christopher (Bailey, ex-CEO, nvdr.) en het team zijn neergezet en om groei verder te stimuleren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.