Chinese opmars stuwt resultaten Burberry | RetailDetail

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry
Shutterstock

Het Britse modemerk Burberry zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 3% groeien, voornamelijk dankzij een sterke opmars in China. Daar lanceerde het merk een nieuwe campagne op WeChat, wat vooral de online verkoop de hoogte in dreef.

Sterke online groei China

De omzet van het Britse Burberry kwam in het eerste kwartaal uit op 478 miljoen pond (535 miljoen euro), 3% meer dan een jaar geleden. Op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een sprong van 4%, maar wisselkoersschommelingen drukten op de resultaten. De cijfers betekenen alvast een goede start voor Marco Gobbetti, die pas sinds deze maand aan het hoofd van het bedrijf staat.

 

Vooral in China zette Burberry een mooie stap voorwaarts: daar lanceerde Burberry een nieuwe online campagne via de populaire app WeChat. Daardoor verdubbelde in China de online verkoop in het eerste kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. De totale omzetgroei in het land kwam zo uit op 5%. Ook in het Verenigd Koninkrijk spreekt Burberry van een mooie groei, maar in sommige markten op het vasteland, zoals Italië, waren de cijfers minder positief. Ook in Noord- en Zuid-Amerika viel de omzet licht terug.

 

“We zijn tevreden met onze prestaties in het eerste kwartaal, terwijl we ook weten dat we nog heel wat werk voor de boeg hebben”, aldus CEO Marco Gobbetti. “Ik kijk er naar uit om verder te bouwen op de funderingen die door Christopher (Bailey, ex-CEO, nvdr.) en het team zijn neergezet en om groei verder te stimuleren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top