Consument wil niet langer volle prijs betalen voor mode

Consument wil niet langer volle prijs betalen voor mode

Consument wil niet langer volle prijs betalen voor mode

Klanten lijken steeds vaker niet meer bereid te zijn om de volle prijs te betalen voor mode, door de jarenlange kortingsacties van heel wat winkels.

Consument gewend aan kortingen

Het onderzoek van Fung Global Retail & Technology en First Insightwerd over een periode van drie jaar gevoerd bij meer dan 57.000 vrouwen uit elf landen. Daaruit bleek dat de prijzen voor heel wat kleding de voorbije jaren zijn gedaald, maar dat klanten ook steeds minder willen uitgeven.

 

Uit het onderzoek blijkt bovendien dat consumenten gemiddeld slechts 76% van de volle prijs wilden betalen voor producten. Dat is het gevolg van een trend binnen de moderetail, waarbij er steevast heel wat kortingen werden gegeven om kleding sneller te verkopen. Retailers krijgen nu de moeilijke taak om klanten opnieuw te laten wennen aan een tijd waarin er minder kortingen worden gegeven.

 

Enkel modieuze sportkleding lijkt aan de trend te ontsnappen, want binnen die categorie wordt er wel nog sneller geld uitgegeven, ondanks het feit dat de prijs er de voorbije jaren sterk is gestegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.