Coolinvestments ook achter Belgische doorstart MS Mode | RetailDetail

Coolinvestments ook achter Belgische doorstart MS Mode

Coolinvestments ook achter Belgische doorstart MS Mode

Gisteren raakte bekend dat de Belgische tak van MS Mode een overnemer had gevonden, die wilde verder gaan met ongeveer de helft van alle winkels. Nu blijkt dat - net als in Nederland - Coolinvestments de overnemer is.

Maximaal jobbehoud

Coolinvestments is het investeringsvehikel van Roland Kahn, de voormalige eigenaar van MS Mode. Kahn zorgt er dus zelf voor dat zijn modeketen zowel in Nederland als België in een afgeslankte vorm blijft bestaan.

 

"Het is onze ambitie om met 24 winkels verder te gaan. Het aantal mensen dat opnieuw aan de slag kan, is afhankelijk van het aantal winkels dat we effectief opnieuw kunnen openen. Uiteraard gaan we voor een maximaal jobbehoud”, aldus Nancy Cautaert van MS Mode België. “MS Mode kan al jaren rekenen op een trouw publiek. We kregen dan ook veel ontgoochelde reacties op het nieuws van de afgelopen weken. We gaan nu de tijd nemen om te bekijken waar we met het merk MS Mode naartoe willen.”

 

De winkels van MS Mode in België zijn momenteel gesloten, maar op 14 oktober moet de eerste winkel terug zijn deuren openen. De eerste nieuwe collectie zal vanaf januari in de winkels liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.