Cora Kemperman sluit definitief de deuren | RetailDetail

Cora Kemperman sluit definitief de deuren

Cora Kemperman sluit definitief de deuren

Alle winkels van modeketen Cora Kemperman sluiten definitief de deuren. Een maand geleden werd de keten failliet verklaard en nu is er geen enkele hoop meer op een doorstart onder een nieuwe eigenaar.

Niet rendabel genoeg

Tot vorige week was er nochtans een partij serieus geïnteresseerd in een overname en een doorstart, maar die is volgens curator Marjolein Oonk-Pallandt tot de conclusie gekomen dat het bedrijf niet rendabel genoeg is om verder te zetten. Er waren ook enkele andere geïnteresseerde partijen, maar daar werden nooit serieuze gesprekken mee gevoerd.

 

Modeketen Cora Kemperman had zes winkels in Nederland en drie in België. Het bedrijf werd in 1995 opgericht, maar werd begin vorige maand failliet verklaard nadat er een aantal maanden eerder al problemen waren opgedoken. Zo sloot de winkel in de Leidsestraat in Amsterdam in mei al de deuren.

 

Oprichtster Cora Kemperman verkocht in 2012 het moederbedrijf Lafalda aan haar nicht Saskia Kemperman en onderneemster Brigitte de Wilde. Volgens Kemperman was er echter te weinig ervaring binnen het bedrijf, wat dus uiteindelijk tot de ondergang heeft geleid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.