Costes opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

Costes opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

Modeketen Costes steekt op 19 mei voor het eerst de landsgrenzen over. Het zusje van het Nederlandse The Sting opent dan in Antwerpen haar eerste Belgische winkel, meteen de grootste vestiging van de keten.

Meir krijgt Belgische primeur

De nieuwe winkel, op de Meir, zal 1.200 m² groot zijn, verdeeld over drie verdiepingen. Daar wordt niet enkel de vrouwencollectie verkocht, maar ook kleding voor mannen.

 

Na de opening in Antwerpen zal Costes 30 vestigingen tellen: 23 Costes Women, 4 Costes Men en 3 winkels waar beide collecties worden verkocht. Naast de opening in Antwerpen wordt er ook werk gemaakt van een Belgische versie van de webshop van het modemerk.

 

Ook in Nederland blijft de expansie van de keten ondertussen verder gaan. Daar opent op 18 mei een nieuwe vestiging Emmen aan de Picassopassage. Later in het jaar staan er vestigingen gepland in Amstelveen, Den Haag, Enschede, Nijmegen en Amsterdam-Zuid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top