Courrèges krijgt kapitaalinjectie om sneller te groeien

Courrèges krijgt kapitaalinjectie om sneller te groeien

Het bekende Franse modemerk Courrèges, dat vooral populair was in de jaren 1960 en 1970, gaat het eigen kapitaal uitbreiden om zo sneller te kunnen groeien en een koerswijziging door te kunnen voeren.

Koerswijziging

Het modemerk, opgericht in 1961 door André Courrèges, werd recentelijk gekocht door Jacques Bungert en Frédéric Torloting, de voormalige bazen bij Young & Rubicam. Die vinden dat het bedrijf nu klaar is om van koers te veranderen, wat moet helpen om de invloed en de kracht van het merk weer te laten opleven. "Dat is onze ambitie", laat Bungert weten.

 

Daarvoor wordt het kapitaal nu versterkt met een bijkomende 20 miljoen euro, die gebruikt zal worden om de historische fabriek in Pau te vernieuwen, het communicatienetwerk te versterken en extra werknemers aan te nemen. Op dit moment werken er zowat 50 mensen bij Courrèges, maar men wil dat naar een kleine 100 opdrijven.

 

Nieuwe winkels wereldwijd

Met een nieuwe winkel in Luxemburg en een tweede in Parijs, heeft de groep nu zowat 250 winkels in een twintigtal landen. Dat is echter niet genoeg voor de nieuwe eigenaars: "We moeten in alle belangrijke markten aanwezig met ons merk en we willen dat binnen 3 tot 5 jaar bereiken", laat Frédéric Torloting weten. Hij kondigde ook meteen nieuwe winkels aan voor New York, Tokio, Londen, Seoel en Madrid.

 

Verder heeft het bedrijf ook al akkoorden gesloten met andere verdelers om meer winkelruimte te krijgen voor het merk. Daarnaast zijn er met Sébastian Meyer en Arnaud Vaillant ook nog twee nieuwe stylisten aangetrokken. Het management wil ook extra zaken toevoegen aan het productgamma, met onder meer brillen en parfums, om de groei een duwtje in de rug te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top