Courrèges krijgt kapitaalinjectie om sneller te groeien | RetailDetail

Courrèges krijgt kapitaalinjectie om sneller te groeien

Courrèges krijgt kapitaalinjectie om sneller te groeien

Het bekende Franse modemerk Courrèges, dat vooral populair was in de jaren 1960 en 1970, gaat het eigen kapitaal uitbreiden om zo sneller te kunnen groeien en een koerswijziging door te kunnen voeren.

Koerswijziging

Het modemerk, opgericht in 1961 door André Courrèges, werd recentelijk gekocht door Jacques Bungert en Frédéric Torloting, de voormalige bazen bij Young & Rubicam. Die vinden dat het bedrijf nu klaar is om van koers te veranderen, wat moet helpen om de invloed en de kracht van het merk weer te laten opleven. "Dat is onze ambitie", laat Bungert weten.

 

Daarvoor wordt het kapitaal nu versterkt met een bijkomende 20 miljoen euro, die gebruikt zal worden om de historische fabriek in Pau te vernieuwen, het communicatienetwerk te versterken en extra werknemers aan te nemen. Op dit moment werken er zowat 50 mensen bij Courrèges, maar men wil dat naar een kleine 100 opdrijven.

 

Nieuwe winkels wereldwijd

Met een nieuwe winkel in Luxemburg en een tweede in Parijs, heeft de groep nu zowat 250 winkels in een twintigtal landen. Dat is echter niet genoeg voor de nieuwe eigenaars: "We moeten in alle belangrijke markten aanwezig met ons merk en we willen dat binnen 3 tot 5 jaar bereiken", laat Frédéric Torloting weten. Hij kondigde ook meteen nieuwe winkels aan voor New York, Tokio, Londen, Seoel en Madrid.

 

Verder heeft het bedrijf ook al akkoorden gesloten met andere verdelers om meer winkelruimte te krijgen voor het merk. Daarnaast zijn er met Sébastian Meyer en Arnaud Vaillant ook nog twee nieuwe stylisten aangetrokken. Het management wil ook extra zaken toevoegen aan het productgamma, met onder meer brillen en parfums, om de groei een duwtje in de rug te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top