Courrèges krijgt kapitaalinjectie om sneller te groeien

Courrèges krijgt kapitaalinjectie om sneller te groeien

Het bekende Franse modemerk Courrèges, dat vooral populair was in de jaren 1960 en 1970, gaat het eigen kapitaal uitbreiden om zo sneller te kunnen groeien en een koerswijziging door te kunnen voeren.

Koerswijziging

Het modemerk, opgericht in 1961 door André Courrèges, werd recentelijk gekocht door Jacques Bungert en Frédéric Torloting, de voormalige bazen bij Young & Rubicam. Die vinden dat het bedrijf nu klaar is om van koers te veranderen, wat moet helpen om de invloed en de kracht van het merk weer te laten opleven. "Dat is onze ambitie", laat Bungert weten.

 

Daarvoor wordt het kapitaal nu versterkt met een bijkomende 20 miljoen euro, die gebruikt zal worden om de historische fabriek in Pau te vernieuwen, het communicatienetwerk te versterken en extra werknemers aan te nemen. Op dit moment werken er zowat 50 mensen bij Courrèges, maar men wil dat naar een kleine 100 opdrijven.

 

Nieuwe winkels wereldwijd

Met een nieuwe winkel in Luxemburg en een tweede in Parijs, heeft de groep nu zowat 250 winkels in een twintigtal landen. Dat is echter niet genoeg voor de nieuwe eigenaars: "We moeten in alle belangrijke markten aanwezig met ons merk en we willen dat binnen 3 tot 5 jaar bereiken", laat Frédéric Torloting weten. Hij kondigde ook meteen nieuwe winkels aan voor New York, Tokio, Londen, Seoel en Madrid.

 

Verder heeft het bedrijf ook al akkoorden gesloten met andere verdelers om meer winkelruimte te krijgen voor het merk. Daarnaast zijn er met Sébastian Meyer en Arnaud Vaillant ook nog twee nieuwe stylisten aangetrokken. Het management wil ook extra zaken toevoegen aan het productgamma, met onder meer brillen en parfums, om de groei een duwtje in de rug te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top