Creatief directeur Christopher Bailey verlaat Burberry | RetailDetail

Creatief directeur Christopher Bailey verlaat Burberry

Creatief directeur Christopher Bailey verlaat Burberry
Shutterstock

Christopher Bailey heeft besloten om modehuis Burberry te verlaten. In maart van volgend jaar legt hij zijn mandaat als bestuurder neer, maar hij blijft wel nog tot het einde van volgend jaar beschikbaar als adviseur.

Verantwoordelijk voor ommekeer

Bailey ging in 2001 aan de slag bij Burberry, dat toen eerder een vergane glorie was. Met zijn nieuwe ontwerpen was hij echter mee verantwoordelijk voor de ommekeer van het modebedrijf, dat vooral bekend is vanwege het typische ruitpatroon.

 

In 2009 kreeg hij een zitje in het directiecomité en in 2014 werd hij zelfs even CEO, toen Angela Ahrendts vertrok naar Apple. Eerder dit jaar werd hij echter al terug vervangen door Marco Gobetti en werd hij terug enkel creatief directeur. In een persbericht laat hij weten dat het tijd is voor nieuwe projecten, schrijft De Tijd.

 

De laatste jaren staat de groei van Burberry onder druk, vooral door de mindere vraag in Azië - een probleem waar zowat alle luxebedrijven mee hebben te kampen. Mogelijk besluit Gobetti om het nu minstens voor een deel over een nieuwe creatieve boeg te gooien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.