Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up | RetailDetail

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up
Zalando

Zalon, de 'curated shopping'-dienst van webshop Zalando, heeft eind vorige week een eerste pop-up geopend in Berlijn. De komende drie weken kunnen klanten er rechtstreeks contact hebben met de stylisten.

Persoonlijker maken

Zalon bestaat al een tijdje op Zalando en geeft klanten de mogelijkheid om kledingpakketten te laten samenstellen door de stylisten van Zalando. Net als bij gelijkaardige services doen die dat op basis van de voorkeuren van de klant en is er geen aankoopverplichting.

 

In de pop-upwinkel in Berlijn kunnen klanten het systeem nu live uittesten. Klanten kunnen op voorhand een afspraak boeken met een stylist en zullen in de winkel dan gratis advies krijgen. Een deel van de collectie, die geregeld afgewisseld wordt, kan in de winkel ook gepast worden. Indien de klanten iets willen aankopen, kunnen ze dat via de tablets in de pop-up, waarna de bestelling gewoon naar huis wordt gestuurd.

 

"Met de Zalon pop-up willen we de uitwisseling tussen stylisten en klanten persoonlijker maken”, zegt Ivo Scherkamp, die bij Zalando de leiding heeft over Zalon, volgens Fashion United. De pop-up van Zalon is nog tot 9 december van woensdag tot en met zaterdag geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.