Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up
Zalando

Zalon, de 'curated shopping'-dienst van webshop Zalando, heeft eind vorige week een eerste pop-up geopend in Berlijn. De komende drie weken kunnen klanten er rechtstreeks contact hebben met de stylisten.

Persoonlijker maken

Zalon bestaat al een tijdje op Zalando en geeft klanten de mogelijkheid om kledingpakketten te laten samenstellen door de stylisten van Zalando. Net als bij gelijkaardige services doen die dat op basis van de voorkeuren van de klant en is er geen aankoopverplichting.

 

In de pop-upwinkel in Berlijn kunnen klanten het systeem nu live uittesten. Klanten kunnen op voorhand een afspraak boeken met een stylist en zullen in de winkel dan gratis advies krijgen. Een deel van de collectie, die geregeld afgewisseld wordt, kan in de winkel ook gepast worden. Indien de klanten iets willen aankopen, kunnen ze dat via de tablets in de pop-up, waarna de bestelling gewoon naar huis wordt gestuurd.

 

"Met de Zalon pop-up willen we de uitwisseling tussen stylisten en klanten persoonlijker maken”, zegt Ivo Scherkamp, die bij Zalando de leiding heeft over Zalon, volgens Fashion United. De pop-up van Zalon is nog tot 9 december van woensdag tot en met zaterdag geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top