Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up | RetailDetail

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up
Zalando

Zalon, de 'curated shopping'-dienst van webshop Zalando, heeft eind vorige week een eerste pop-up geopend in Berlijn. De komende drie weken kunnen klanten er rechtstreeks contact hebben met de stylisten.

Persoonlijker maken

Zalon bestaat al een tijdje op Zalando en geeft klanten de mogelijkheid om kledingpakketten te laten samenstellen door de stylisten van Zalando. Net als bij gelijkaardige services doen die dat op basis van de voorkeuren van de klant en is er geen aankoopverplichting.

 

In de pop-upwinkel in Berlijn kunnen klanten het systeem nu live uittesten. Klanten kunnen op voorhand een afspraak boeken met een stylist en zullen in de winkel dan gratis advies krijgen. Een deel van de collectie, die geregeld afgewisseld wordt, kan in de winkel ook gepast worden. Indien de klanten iets willen aankopen, kunnen ze dat via de tablets in de pop-up, waarna de bestelling gewoon naar huis wordt gestuurd.

 

"Met de Zalon pop-up willen we de uitwisseling tussen stylisten en klanten persoonlijker maken”, zegt Ivo Scherkamp, die bij Zalando de leiding heeft over Zalon, volgens Fashion United. De pop-up van Zalon is nog tot 9 december van woensdag tot en met zaterdag geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid. Recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.