Deens modeplatform Miinto nu ook in België

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

1.200 modewinkels

Miinto was al beschikbaar in Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden, maar heeft nu dus ook zijn weg gevonden naar België.  Het platform lijkt voor bezoekers op het eerste zicht een traditionele modewebshop, maar achter de schermen zijn het kleinere, lokale spelers die de touwtjes in handen hebben. De producten op Miinto worden immers aangeboden door lokale retailers en als de klant vragen heeft, wordt hij ook rechtstreeks in contact gebracht met de verkoper. Momenteel werkt het platform al samen met meer dan 1.200 onafhankelijke modewinkels, waardoor het een assortiment bestaande uit meer dan 250.000 producten kan aanbieden.

 

Miinto is sinds een jaar in handen van Anders Holch Povlsen, de eigenaar van het ook al Deense Bestseller. “De investering van Anders Holch Povlsen staat ons toe om consumenten meer bekend te maken met ons merk en ons concept, dat gebaseerd is op lokaal online winkelen”, zei CEO en medeoprichter Konrad A. Kierklo toen. “Met deze investering krijgen we nog meer mogelijkheden om consumenten een alternatief te bieden voor internationale online winkels.” Ook enkele Nederlandse spelers hebben een minderheidsaandeel in het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top