Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen | RetailDetail

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen
Shutterstock

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Groei in Latijns-Amerika

In het derde kwartaal daalde de omzet van Desigual met 12,1%, nog slechter dan de -9,6% over de eerste helft van het jaar. In de eerste drie kwartalen samen haalde de keten zo een omzet van 603,8 miljoen euro, 10,6% minder dan een jaar eerder.

 

Vooral in Europa doet Desigual het slecht en aangezien daar 89% van de totale omzet wordt gehaald, weegt dat zwaar door op de resultaten. De terugval in Europa is grotendeels te wijten aan een lager aantal bestellingen van de herfst- en wintercollectie bij multimerkenwinkels. Ook voor de nieuwe lente- en zomercollecties wordt een gelijkaardige trend verwacht. In Latijns-Amerika groeide de keten wel, maar die regio is goed voor slechts 2% van de totale omzet, waardoor die groei amper impact heeft. 

 

Om Desigual terug op het juiste spoor te brengen haalde de keten in september Jean-Paul Goude binnen als nieuwe artistieke directeur. Hij heeft al een eerste capsulecollectie getoond tijdens de voorbije New York September Fashion Week.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.