Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Groei in Latijns-Amerika

In het derde kwartaal daalde de omzet van Desigual met 12,1%, nog slechter dan de -9,6% over de eerste helft van het jaar. In de eerste drie kwartalen samen haalde de keten zo een omzet van 603,8 miljoen euro, 10,6% minder dan een jaar eerder.

 

Vooral in Europa doet Desigual het slecht en aangezien daar 89% van de totale omzet wordt gehaald, weegt dat zwaar door op de resultaten. De terugval in Europa is grotendeels te wijten aan een lager aantal bestellingen van de herfst- en wintercollectie bij multimerkenwinkels. Ook voor de nieuwe lente- en zomercollecties wordt een gelijkaardige trend verwacht. In Latijns-Amerika groeide de keten wel, maar die regio is goed voor slechts 2% van de totale omzet, waardoor die groei amper impact heeft. 

 

Om Desigual terug op het juiste spoor te brengen haalde de keten in september Jean-Paul Goude binnen als nieuwe artistieke directeur. Hij heeft al een eerste capsulecollectie getoond tijdens de voorbije New York September Fashion Week.