Diesel lanceert nieuw distributiesysteem in België

Diesel lanceert nieuw distributiesysteem in België

Diesel lanceert nieuw distributiesysteem in België

De komende dagen lanceert het modemerk Diesel zijn nieuw distributiesysteem in België, nadat het eerder al datzelfde systeem opstartte in Frankrijk en Italië. In het nieuwe systeem werkt Diesel enkel nog samen met bepaalde multibrandretailers.

 

Juiste customer experience

Het Diesel Selective Distribution Network ging in oktober 2016 van start en was een reactie van het bedrijf op namaakproducten. Binnen het systeem wordt enkel nog samengewerkt met retailers die de gewenste service kunnen bieden aan de doelgroep van Diesel.

 

Daarbij wordt een netwerk opgezet van retailers die de juiste customer experience aanbieden, die in lijn is met de positionering, kwaliteit en reputatie van Dieselproducten. Alleen winkels die voldoen aan enkele objectieve criteria worden opgenomen in het netwerk.

 

Komende maand wordt het systeem geïntroduceerd in België en Groot-Brittannië. Volgend jaar volgen dan Duitsland en Nederland.

 

De kiem voor het systeem werd in 2014 gelegd, toen Diesel besloot om de strijd aan te gaan met namaakproducten van het merk. Daarbij moesten onder andere meer dan 3.000 websites sluiten en stopten 4.000 andere websites met de verkoop van nepartikelen. Ook kwamen er strengere douanecontroles in de EU, wat al geleid heeft tot het onderscheppen van 380.000 namaakartikelen. Dat heeft het jeansmerk doen besluiten om meer in te zetten op de bescherming van de merknaam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.