Diesel opent eigen namaakwinkel | RetailDetail

Diesel opent eigen namaakwinkel

Diesel opent eigen namaakwinkel
Diesel

Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een ludieke manier gevonden om de strijd aan te gaan met namaakmerken. Het heeft in New York een boetiek geopend waar het zelf ‘namaak’ verkoopt onder de naam Deisel.

 

Go with the Flaw

De kleding werd verkocht vanuit een straatkraampje in Chinatown, een wijk in New York die berucht is vanwege de vele namaak die er wordt verkocht. De kleding met de naam Deisel werd tegen een lagere prijs verkocht. De pop-up, die nog tot 12 februari geopend is, kadert ook in de campagne ‘Go with the Flaw’ van Diesel, waarin het merk oproept kleine onvolmaaktheden als unieke eigenschappen te zien, in plaats van als een probleem.

 

Daarnaast heropent op 12 februari ook de boetiek van Diesel in New York en is de verkoop van de Deisel-producten natuurlijk ook een leuke stunt om de aandacht te trekken. Vanaf 13 februari zijn de Deisel-producten ook te koop op de webshop van Diesel.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.