Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit | RetailDetail

Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit

Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit
Foto: andersphoto / Shutterstock.com

De Belg Kris Van Assche was elf jaar lang creatief directeur van Dior Homme, maar verlaat nu het modehuis om nieuwe uitdagingen aan te gaan. In zijn plaats komt Brits ontwerper Kim Jones.

 

Eerste collectie Kim Jones al in juni

“Na elf jaar bij Dior Homme zijn mijn hart en geest gevuld met ervaringen. Ik verlaat dit modehuis om nieuwe uitdagingen aan te gaan”, laat Van Assche weten in een officiële mededeling. Welke nieuwe uitdagingen dat zijn, is nog niet officieel bekendgemaakt, maar vakblad Women's Wear Daily meent te weten dat Van Assche een nieuwe rol krijgt binnen moederconcern LVMH

 

Wel is al geweten dat Van Assche wordt opgevolgd door Kim Jones, ook van de LVMH-stal. Jones was sinds 2011 aan de slag bij Louis Vuitton, waar hij eveneens de mannencollecties ontwierp. In juni wordt de eerste collectie van Jones voor Dior voorgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.