Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit | RetailDetail

Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit

Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit
Foto: andersphoto / Shutterstock.com

De Belg Kris Van Assche was elf jaar lang creatief directeur van Dior Homme, maar verlaat nu het modehuis om nieuwe uitdagingen aan te gaan. In zijn plaats komt Brits ontwerper Kim Jones.

 

Eerste collectie Kim Jones al in juni

“Na elf jaar bij Dior Homme zijn mijn hart en geest gevuld met ervaringen. Ik verlaat dit modehuis om nieuwe uitdagingen aan te gaan”, laat Van Assche weten in een officiële mededeling. Welke nieuwe uitdagingen dat zijn, is nog niet officieel bekendgemaakt, maar vakblad Women's Wear Daily meent te weten dat Van Assche een nieuwe rol krijgt binnen moederconcern LVMH

 

Wel is al geweten dat Van Assche wordt opgevolgd door Kim Jones, ook van de LVMH-stal. Jones was sinds 2011 aan de slag bij Louis Vuitton, waar hij eveneens de mannencollecties ontwierp. In juni wordt de eerste collectie van Jones voor Dior voorgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

Sociaal akkoord bij Carrefour in Frankrijk

26/04/2018

Terwijl bij Carrefour België bonden en directie deze week een eerste keer rond de tafel hebben gezeten, is er in Frankrijk al een akkoord getekend over het sociaal plan en de vrijwillige vertrekkers.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.