Dior verkoopt exclusieve handtas via WeChat in China

Dior verkoopt exclusieve handtas via WeChat in China

Dior verkoopt exclusieve handtas via WeChat in China
http://www.shutterstock.com/pic-375026287/

Modehuis Dior verkoopt in China een "limited edition"-handtas via het populaire sociale netwerk WeChat. De verkoop van de handtas was bijzonder succesvol, want vlak na de lancering was ze al volledig uitverkocht.

 

Bijna 4.000 euro

Nochtans was de handtas geen koopje, want voor de Lady Dior Small China Valentine moest een bedrag van 28.000 yuan (3.800 euro) worden neergeteld. Dior is het eerste grote merk dat gebruik maakt van WeChat om producten te verkopen. Kleinere bedrijven hadden al eerder die optie ontdekt.

 

Dior lanceerde op 1 augustus zijn boetiek op WeChat en begon kort nadien reclame te maken voor de handtas op de eigen account en via WeChat Moments. WeChat is bijzonder populair in China en is te vergelijken met een uit de kluiten gewassen tegenhanger van WhatsApp.

 

Ook het Nederlandse SuitSupply liet eerder al verstaan dat het WeChat als een valabel alternatief ziet om producten te verkopen in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.