Directeur Bart Karis verlaat Zeeman textielSupers | RetailDetail

Directeur Bart Karis verlaat Zeeman textielSupers

Directeur Bart Karis verlaat Zeeman textielSupers

Bart Karis, algemeen directeur van Zeeman textielSupers, heeft besloten het bedrijf eind dit jaar te verlaten. Dat meldt Zeeman in een persbericht. Er is nog geen opvolger aangesteld.


Weg naar groei


Karis (58) is sinds 2007 werkzaam bij het bedrijf en loodste Zeeman door moeilijke economische tijden. Hij is grondlegger van de huidige strategie en besteedde veel aandacht aan de bedrijfscultuur. Hij richtte zich op het versterken van de Zeeman merkidentiteit, zowel extern als intern, en op internationale expansie. 


Onder zijn leiding heeft Zeeman de weg naar groei gevonden, door in de thuismarkt en in nieuwe landen relevant te worden voor een steeds bredere groep klanten. Zeeman is inmiddels uitgebreid naar 1290 filialen in zeven Europese landen, waarvan 750 buiten Nederland.
 

Nieuwe uitdagingen


Bart Karis over zijn vertrek: “Na ruim tien jaar met veel plezier leiding te hebben gegeven aan dit prachtige familiebedrijf, wordt het tijd voor nieuwe uitdagingen. Ik wil graag de ruimte en tijd nemen om die te gaan verkennen. Tot het eind van dit jaar zal ik mij er volledig voor inzetten om de overgang naar mijn opvolger soepel te laten verlopen, zodat deze een optimale start kan maken”.


Voorzitter van de Raad van Commissarissen, Jaap Lagerweij: “De Raad van Commissarissen is Bart Karis veel dank verschuldigd voor wat hij de afgelopen tien jaar heeft betekend voor Zeeman textielSupers. Onder zijn leiding heeft het bedrijf zich niet alleen staande kunnen houden in economisch lastige tijden, maar is de positionering van de formule ook fors versterkt. We wensen Bart een mooi vervolg toe van zijn loopbaan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.