Dit najaar tweede Belgische winkel voor Dr. Martens

Dit najaar tweede Belgische winkel voor Dr. Martens

Modemerk Dr. Martens opent na een eerste winkel in Antwerpen nu ook een eigen filiaal in Brussel. De nieuwe winkel komt dit najaar in de Kleerkopersstraat in het centrum van Brussel en zal de volledige collectie van het merk verkopen.

Unieke uitstraling

Net als in Parijs en Amsterdam wordt voor de vestiging in Brussel gekozen voor het nieuwe concept van Dr. Martens. Daarbij wordt aandacht geschonken aan de industriële oorsprong van het merk in een gestript en doorleefd interieur, dat wordt gekoppeld aan gepaste muziek.

 

“Deze twee aspecten moeten consequent als een rode draad door al onze retailactiviteiten lopen, of het nu gaat om onze Full Priced stores, Outlet stores of Shop in Shop areas. Het is de bedoeling dat elke winkel zijn eigen subtiel verschillende klantenervaring biedt, gerelateerd aan de locatie”, aldus David Ridgway, de Retail Development Manager bij het merk.

 

Zo zal er voor de winkel in Brussel worden samengewerkt met een lokale kunstenaar, om het pand een unieke uitstraling te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

97 procent van The Mint al verhuurd

20/09/2017

Binnenkort opent na een renovatie van twee jaar het winkelgedeelte van het Muntcentrum onder de naam The Mint. Ondertussen zijn 97% van de winkelruimtes al ingevuld: onder andere Decathlon en Uniqlo vestigen zich voor het eerst in het centrum van Brussel.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top