Donatella Versace zweert bont af | RetailDetail

Donatella Versace zweert bont af

Donatella Versace zweert bont af
Foto: ANDREA DELBO / Shutterstock.com

Het Italiaanse modemerk Versace stopt met het gebruik van bont. Ontwerpster Donatella Versace wil geen dieren meer doden voor mode, zegt ze in een interview met The Economist.

 

“Bont? Daar ben ik klaar mee”

Het voelt voor Donatella Versace niet langer goed om bont te gebruiken, zegt ze zelf. “Bont? Daar ben ik klaar mee”, klinkt het in 1843 Magazine, het lifestyleblad van The Economist. Hoewel het modehuis tot nu toe altijd bont heeft gebruikt en ook op de website van het luxemerk nog met bont versierde jassen te vinden zijn, wil het merk daar nu dus mee stoppen.

 

Toch valt nog af te wachten of de designster zich aan haar woord houdt, want de vorige wintercollectie van het Italiaanse modehuis bevatte nog bont en het merk heeft nog geen officieel statement ingenomen. 

 

Steeds meer merken nemen de laatste tijd weliswaar afstand van bont. Zo stopten onder meer Armani, Calvin Klein, Hugo Boss, Gucci en Ralph Lauren recent al met het gebruik van echte dierenpelsen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.