Doutzen Kroes nieuwe ambassadeur Hunkemöller

Doutzen Kroes nieuwe ambassadeur Hunkemöller

Topmodel Doutzen Kroes volgt Sylvie Meis op als ambassadeur van Hunkemöller. De Nederlandse schone ondertekende een contract van twee jaar en zal ook eigen collecties ontwerpen voor de lingerieketen.

Van Victoria’s Secret naar Hunkemöller

De 31-jarige Kroes was tot vorig jaar aan de slag bij het Amerikaanse lingeriemerk Victoria’s Secret. Het nieuwe ‘gezicht’ van de lingerieketen zal ook een eigen collectie van lingeriesetjes, badkleding en sport-bh’s ontwerpen onder de naam Doutzen's Stories.

 

Hunkemöller-topman Philip Mountford is “ontzettend blij met Doutzen Kroes als nieuwe merkambassadrice. Zij is representatief voor ons merk en als een van de belangrijkste top­modellen in de wereld kan ze ons helpen om internationaal uit te breiden”, zo zegt hij in een persbericht.

 

De van oorsprong Nederlandse lingerieketen is tegenwoordig in handen van de Amerikaanse Carlyle Group, die Hunkemöller begin dit jaar voor een bedrag tussen de 400 en 500 miljoen euro overkocht van de Franse investeerder PAI Partners. De keten is een van de grootste lingeriespeciaalzaken van Europa en telt ruim 700 filialen wereldwijd.

 

Sylvie Meis was vijf jaar lang het gezicht van de keten, maar maakte eerder dit jaar bekend een eigen modebedrijf, Meis Enterprise, op te richten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top