Drie winkels PointCarré heropenen volgens nieuw concept | RetailDetail

Drie winkels PointCarré heropenen volgens nieuw concept

Drie winkels PointCarré heropenen volgens nieuw concept

In de komende maand heropenen drie winkels van modeketen PointCarré de deuren volgens het nieuwe concept van het bedrijf. Vandaag is dat al het geval in Aat, later volgen nog de vestigingen in Barchon en Hoei.

 

Winkelervaring

In het nieuwe concept, dat in september 2016 werd gelanceerd, wordt meer nadruk gelegd op de winkelervaring en het digitale aspect. Zo werd het interieur volledig vernieuwd en zijn er digitale schermen toegevoegd in de winkels. “De klantervaring vormt de kern van ons idee”, zegt CEO Xavier Goebels. “We doen er alles aan om de klant beter te begeleiden, hem te inspireren en hem de stijl aan te meten die het beste bij hem past. Het doel is om een bezoek aan PointCarré nog gebruiksvriendelijker te maken, door de online en offline verkoop te combineren.”

 

Daarom wordt er binnenkort ook een nieuw online platform van PointCarré gelanceerd, zodat aankopen nog eenvoudiger kunnen worden gedaan. “In een competitieve markt en met de opmars van online verkoop, moeten we blijven opvallen”, aldus Goebels. “Daarom investeren we in onze winkels en in de opleiding van onze werknemers.”

 

De winkel in Aat wordt vandaag heropend, terwijl die van Barchon zaterdag aan de beurt is. Op de vernieuwde winkel van Hoei is het nog wachten tot 2 maart. Vorig jaar opende PointCarré nog vijf nieuwe winkels, wat het totaal op 28 vestigingen bracht. De keten werd vorig jaar overgenomen door zijn Vlaamse tegenhanger ZEB. Beide bedrijven werken sindsdien nog wel onafhankelijk, maar maken samen werk van een groeistrategie.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.