Drie winkels PointCarré heropenen volgens nieuw concept | RetailDetail

Drie winkels PointCarré heropenen volgens nieuw concept

Drie winkels PointCarré heropenen volgens nieuw concept

In de komende maand heropenen drie winkels van modeketen PointCarré de deuren volgens het nieuwe concept van het bedrijf. Vandaag is dat al het geval in Aat, later volgen nog de vestigingen in Barchon en Hoei.

 

Winkelervaring

In het nieuwe concept, dat in september 2016 werd gelanceerd, wordt meer nadruk gelegd op de winkelervaring en het digitale aspect. Zo werd het interieur volledig vernieuwd en zijn er digitale schermen toegevoegd in de winkels. “De klantervaring vormt de kern van ons idee”, zegt CEO Xavier Goebels. “We doen er alles aan om de klant beter te begeleiden, hem te inspireren en hem de stijl aan te meten die het beste bij hem past. Het doel is om een bezoek aan PointCarré nog gebruiksvriendelijker te maken, door de online en offline verkoop te combineren.”

 

Daarom wordt er binnenkort ook een nieuw online platform van PointCarré gelanceerd, zodat aankopen nog eenvoudiger kunnen worden gedaan. “In een competitieve markt en met de opmars van online verkoop, moeten we blijven opvallen”, aldus Goebels. “Daarom investeren we in onze winkels en in de opleiding van onze werknemers.”

 

De winkel in Aat wordt vandaag heropend, terwijl die van Barchon zaterdag aan de beurt is. Op de vernieuwde winkel van Hoei is het nog wachten tot 2 maart. Vorig jaar opende PointCarré nog vijf nieuwe winkels, wat het totaal op 28 vestigingen bracht. De keten werd vorig jaar overgenomen door zijn Vlaamse tegenhanger ZEB. Beide bedrijven werken sindsdien nog wel onafhankelijk, maar maken samen werk van een groeistrategie.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.