E5 Mode rolt nieuw concept uit naar alle winkels | RetailDetail

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

Concurrentie met online markt

In het concept, dat werd getest bij tien winkels, kunnen klanten onder andere een eigen personal shopper reserveren, die ze dan voor één uur beschikbaar krijgen. Het gaat daarbij over eigen medewerkers, die daar allemaal een speciale opleiding voor krijgen.

 

“Voor ze de winkel ingaan, zullen zij een gesprek voeren met de klant om te zien wat de verwachtingen zijn. Op basis van dat gesprek trekken de klant en de personal shopper de winkel in om stukken te kiezen en te passen. We willen dat het steeds gaat om een vertrouwd persoon, die goed kan inschatten wat mensen zoeken en nodig hebben”, zegt CEO Ronald Boeckx.

 

Met de personal shoppers wil e5 Mode vooral de concurrentie aangaan met de online markt. “Waar de voordelen van online shoppen vooral liggen bij het bijna oneindige aanbod, ligt de kracht van de winkels in de persoonlijke service”, meent Boeckx. “We merken dat veel mensen behoefte hebben aan advies en ondersteuning bij het winkelen.”

 

Volgens Boeckx komen andere ketens dan ook voornamelijk in de problemen omdat ze zich niet kunnen aanpassen aan de noden van de klant. “Het is tenslotte de klant die het verkoopkanaal kiest en het is de retailer die zich moet aanpassen. Dit is ons model om meerwaarde te geven aan onze winkels.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.