Ecco opent derde premium store in Rotterdam

Ecco opent derde premium store in Rotterdam

Ecco opent derde premium store in Rotterdam
Ecco

Het Deense schoenen- en tassenlabel Ecco opent vandaag een derde premium store in Nederland. Als locatie voor de nieuwe winkel werd gekozen voor een druk bezocht winkelcentrum in Rotterdam.

Nieuw Premium-concept


In het Rotterdamse winkelcentrum Alexandrium opent de Deense lederspecialist Ecco vandaag een premium store, die net als de winkels in Amsterdam en Utrecht een uitgangsbord moet worden van het schoenen- en lederwarenmerk. De winkel werd ruim en stijlvol ingericht met luxueuze materialen, maar straalt toch volop de Scandinavische look en feel uit waarmee het merk zich associeert.

 

“Ecco staat voor modern Deens design, dat heritage met innovatie combineert en comfort en stijl samenbrengt,” zo valt te horen bij Erik Heldoorn, Sales Director Core Europe bij Ecco: “Met het nieuwe Premium concept, dat eerder al in Hamburg en Shanghai werd toegepast, kunnen we ons ook in Nederland nog beter als merk profileren”. Behalve nieuwe winkels aan zijn portfolio toevoegen blijft Ecco ook investeren in innovatie, en dat legt de Denen geen windeieren: Ecco zag zijn omzet vorig jaar nog groeien tot 1,27 miljard euro en registreerde 185 miljoen euro brutowinst, waarmee 2017 de boeken inging als “het beste jaar ooit” voor het merk. 

 

De nieuwe premium store in Rotterdam Alexandrium opent op 30 maart de deuren en zal de huidige voorjaarscollectie van Ecco etaleren. Die is overigens ook te bewonderen in de 54 mono brand stores die het merk in Nederland heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.