Eden Park opent eerste merkboetiek in België

Eden Park opent eerste merkboetiek in België

Het Franse modemerk Eden Park, dat inspiratie vindt in de rugbywereld, heeft zopas in Waterloo zijn eerste Belgische merkboetiek geopend. Topman en voormalig rugbytopper Franck Mesnel zegt vanaf nu twee boetieks per jaar te willen openen in ons land.

Belgische primeur voor Waterloo

Wat Lacoste en Fred Perry deden vanuit de tenniswereld, heeft Franck Mesnel klaargespeeld in de rugbywereld: een transformatie van sportkampioen tot kledingmerk. Mesnel lanceerde in 1987 met zijn ploegmaat Eric Blanc het Franse merk Eden Park, genaamd naar de thuisbasis van de All Blacks, de rugbykampioenen uit Auckland, Nieuw-Zeeland. Het was in dat stadion dat Mesnel zijn allereerste Wereldbeker betwistte.

 

Intussen wordt het Franse "casual chic"-merk met de roze strik in zijn logo al verkocht in 400 winkels in Frankrijk – goed voor 80 procent van de omzet – en nog eens 200 boetieks in 36 landen. Het gaat dan zowel om eigen boetieks, franchisezaken als multimerkenwinkels. De Franse groep realiseerde in 2013 een omzet van 57 miljoen euro.

 

In ons land is Eden Park te koop in een 15-tal multimerkenwinkels alsook bij Galeria Inno, maar nu schakelt Mesnel een versnelling hoger. In Waterloo, naast de Wellington-winkelgalerij, hebben de Fransen nu de eerste Belgische Eden Park-boetiek geopend van 85 m² groot. Bij de opening op 22 mei laatstleden vertelde de topman over zijn plannen om in ons land twee nieuwe boetieks per jaar te openen, tenminste als de winkel in Waterloo een succes wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top